۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۹۱۰۵۹
امام جمعه موقت اهواز:

عدالت، حلقه گمشده جهان امروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که عدالت، حلقه گمشده جهان امروز است، اظهار داشت: عدالت، در وجود علی‌‌بن ابی‌طالب‌(ع) متبلور شده بود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز در جشن ولایت که در سالن اجتماعات شهید مطهری، دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: با شناخت بیشتر نسبت به شخصیت امیر مؤمنان‌‌(ع) به مفهوم جمله امام خمینی‌(ره) که می‌فرماید‌«‌علی‌(ع) به غدیر افتخار داده نه این‌که غدیر به امام علی‌(ع) افتخار داده است»، خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: امام علی‌(ع) فراتر از اعتقاد ما شیعیان است؛ دانشمند مسیحی در مورد امیرالمؤمنین، علی (ع) را دریایی از عظمت می دانند که این دریای با عظمت با قطره اشک یتیمی متلاطم می‌شود؛ در روایتی از پیامبر (ص) آمده است «یاد علی عبادت است و در روایت دیگر علی (ع) صراط مستقیم توصیف می‌شود».

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود، با اشاره به عصمت امام علی(ع)، خاطر‌نشان کرد: کمترین انحرافی در شخصیت امیر مؤمنان(ع) وجود ندارد که آن را می‌توان در جنگ با دشمن، در خانواده، در جایگاه پدر بودن، همسرداری، در مقام اداره حکومت، قضاوت و دیگر جایگاه ها مشاهده کرد.

وی گفت: ویژگی‌های حضرت علی (ع) نشان از عظمت شخصیت ایشان است و حکایت از زیبایی وجود ایشان دارد که اگر به سراغ این زیبایی‌ها برویم جذب این زیبایی‌ها خواهیم شد؛ بسیاری از ارزش‌های موجود در جامعه غرب بلکه تمام ارزش‌هایی که در جامعه انسانی وجود دارد از سیره امیرالمؤمنین‌(ع) و وجود پیامبر‌(ص) است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در پایان با بیان این که عدالت، حلقه گمشده جامعه بشری امروزی است، اظهار داشت: عدالت، در شخصیت علی‌‌بن ابی‌طالب‌(ع) متبلور شده بود؛ همه ارزش‌های والای انسانی در وجود ایشان وجود داشته و تجلی پیدا کرده است./945/پ202/س
ارسال نظرات