۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۱۵۴۷
آیت الله مقتدایی:

تأسیس شوارهای استانی حوزه‌های علمیه گام مؤثری در تحقق تحول است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی گفت: راه‌اندازی شوراهای استانی مدیریت حوزه‌های علمیه و تعیین مدیر استانی از مصادیق تحول در حوزه های علمیه و در جهت اجرای رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب ‌است.
1/ آيت الله مقتدايي
آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در سفر اخیر خود به تبربز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: راه‌اندازی شوراهای استانی مدیریت حوزه‌های علمیه و تعیین مدیر استانی از مصادیق تحول در حوزه های علمیه و  در راستای اجرای رهنمود‌های تأکید رهبر فرزانه انقلاب ‌است.

وی خاطر‌نشان کرد: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در استان‌ها و اعزام استاد از قم برای شهرهایی که با کمبود استاد رو به رو هستند، از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت در این راستا است.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود روند توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تصویب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رشته تخصصی شیعه شناسی در حوزه علمیه تبریز راه‌اندازی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین با تاکید بر استقلال و تقویت هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها اظهار داشت: شورای مدیریت استانی حوزه های علمیه‌ باید سعی کنند در عین این‌که در تصمیم‌گیری مستقل هستند، حول محورهای تعیین شده از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه حرکت کنند.

وی با تأکید بر بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی از قم برای استان‌ها گفت: شورای مدیریت استان‌ها باید افزون بر نظارت بر عملکرد حوزه‌های استان خود بر عملکرد اساتید و سطح علمی آنها نیز نظارت داشته باشند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که هیچ برنامه تحمیلی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بر مدیریت حوزه‌های شهرستان‌ها اعمال نمی‌شود، خاطر‌نشان کرد: اعتقاد بر این است که باید حوزه‌های شهرستان‌ها از استقلال نسبی برخوردار باشند./۹۳۵/ت301/س
ارسال نظرات