۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۱۵۶۳
به همت شبکه استانی سهند؛

مستند حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ مستند معرفی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی سال آینده از شبکه سهند پخش خواهد شد.
صدا و سيماي جمهوري اسلامي
مختار خوش پیمان، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: باید هنرمندانه در طرح مؤلفه‌های دینی تلاش کنیم و منتظر نباشیم مخاطب به دنبال ما بیاید.

وی با تأکید بر ترویج مضامین ارزشمند دینی در برنامه‌های تلویزیونی افزود: باید با شناخت دقیق از ویژگی‌های استان و نیازسنجی‌های علمی برنامه‌های دینی و قرآنی مناسبی تدارک ببینیم.

خوش پیمان تصریح کرد: همان‌گونه که دشمنان اسلام از ابزارهای نوین ارتباطی مانند اینترنت و سایر رسانه‌های گروهی برای تخریب دین اسلام تلاش می‌کنند ما هم باید از این ابزار برای تبلیغ دینی استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: مستند معرفی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از سال هشتاد و هفت کلید خورد که هم اکنون در آخرین مراحل تدوین قرار دارد.

وی با بیان این‌که کار پژوهشی جامعی برای تولید این مستند صورت گرفت، افزود: هدف از تولید این مستند، تهیه آرشیو جامعی از معرفی و تاریخچه حوزه‌های علمیه استان است.

خوش پیمان ادامه داد: خوشبختانه با بازتاب خبری این طرح، مراکز صدا و سیمای تعدادی از استان‌های کشور نیز مطالعاتی برای تهیه این مستند در استان خود آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه به تشریح جایگاه علما و حوزه‌های علمیه آذربایجان در تاریخ ایران و جهان تشیع پرداخت و افزود: با پیشیه درخشانی که حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی دارد، تولید این مستند گامی کوچک در معرفی علمای مجاهد این منطقه به شمار می‌رود./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات