۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۹۱۵۹۰

آغاز مسابقات سراسری اذان و قرآن کریم در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم از امروز در اردبیل آغاز شد.
مسابقات قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد شرف خانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در مراسم افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در شش روز با هدف ترویج فرهنگ و معارف ارزشمند دینی و قرآنی برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: بیش از دویست گروه قرآن و مدیحه‌سرایی از سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند که برگزیدگان این گروه‌ها در اردبیل حضور دارند.

وی با بیان این‌که تعداد شرکت کنندگان در این دوره نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، افزود: در بخش اذان این مسابقات سی نفر در مقطع بزرگسالان باهم به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام شرف خانی گفت: در بخش ابتهال 371 نفر از برادران و 194 نفر از خواهران با هم به رقابت می پردازند و این تعداد نیز نسبت به سال گذشته بیش از سی درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام قاریان بین المللی به دیگر کشورهای جهان اسلام اظهار داشت: مسابقات بین المللی قرآن در ایران اسلامی نیز با حضور قاریان برجسته بیشز از شصت کشور همراه خواهد بود.

وی اعزام قاریان بین المللی به مناسک حج را با هدف تبلیغ و معرفی فرهنگ ناب شیعی اعلام کرد و گفت: قاریان اعزامی به حج به عنوان سفیران فرهنگی و تبلیغی ایران اسلامی پیام ور وحدت و برادری بودند./935/پ202/س
ارسال نظرات