۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۱۶۱۲
در هشتادمین سفر استانی؛

رییس جمهور و اعضای هیأت دولت این هفته میهمان مردم مازندران هستند

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران اعلام کرد: رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در هشتادمین سفر استانی خود این هفته میهمان مردم ولایت مدار مازندران خواهند بود.
دکتر احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان، گفت: مازندران این هفته میزبان هشتادمین سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت خواهد بود. 

وی، سفرهای استانی هیأت دولت را عامل توسعه و نفس آن را ایجاد تحرک و پویایی دانست و اظهار داشت: رویکرد سفرهای استانی دولت متمرکز بر نیازمندی های استان بوده و خروجی آن به نفع استان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت این سفر، افزود: با توجه به تنظیم بودجه سال آینده در اسفندماه امسال و ارائه آن به مجلس، حضور رییس جمهور در این مقطع و لحاظ نیازمندی های استان در این بودجه را تأثیر گذار خواند.

وی ضمن اشاره به نحوه اجرای مصوبات سفر در دور اول سفرهای استانی، خاطر نشان ساخت: از مجموع ۲۳۷ مصوبه و توافق نامه که معادل با هزار و 291 پروژه است، ۵/۹۴% آن اجرایی شده است.

طاهایی با بیان این که در حال حاضر 4/74 درصد از مصوبات دور دوم سفر هیأت دولت به مازندران اجرایی و یا در دست اجرا است، گفت: از مجموع ۹۱۳ پروژه مصوب شده در این سفر ۳۲ مصوبه به علل متفاوتی اعم از عدم تأمین زمین مناسب، سرمایه گذار و غیره اجرایی نشده است.

استاندار مازندران همچنین از ۲۲۰ مصوبه ی پیشنهادی در راستای سفر سوم هیأت دولت به استان خبرداد و افزود: البته این برنامه ها پیشنهادی است و باید در برخی موارد اصلاح و یا افزوده شود.

طاهایی راه اندازی کارخانه ی خودروسازی بابل و ده ها پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی را از جمله ثمرات سفرهای پیشین دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: کلنگ زنی کارخانه ی خودرو سازی سایپا و پالایشگاه در ساری، اتصال بابل به شبکه سراسری راه آهن شمال و زه کشی ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان از جمله برنامه های پیشنهادی مجموعه ی مدیریت ارشد استان به هیات دولت است.

وی در ادامه تدوین سند نانوی استان را از دیگر موارد مطرح شده در این مصوبات اعلام کرد و افزود: اصلاح مدل مالی و تسریع در پروژه آزاد راه چالوس به تهران، توسعه ی دانشگاه های استان و ایجاد دانشگاه توریسم در نوشهر از جمله مصوباتی است که خواهیم داشت.

استاندار مازندران تقویت بودجه پروژه های مهار آب های سطحی را از جمله مصوبات مهم این سفر دانست و گفت: برای اصلاح شبکه های آب شرب استان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه هیأت دولت در جهت آزاد سازی سواحل دریا، اظهار داشت: با توجه به ۲۰۰ کیلومتر ساحل در دسترس استان، اعتباری در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم اقدامات مناسب صورت گیرد که این مهم نیز در این مصوبات لحاظ شده است.

طاهایی به احداث هزار و 400 کیلومتر راه روستایی از ابتدای آغاز به کار دولت نهم تا کنون خبرداد و اذعان داشت: میزان راه های روستایی آسفالت شده در استان ۵۰ درصد است که می خواهیم این میزان را به توجه به لحاظ کردن آن در این مصوبات به شاخص استاندارد ۶۰ درصد کشور برسانیم.

استاندار مازندران سهم مازندارن را در سند توسعه اشتغال کشور ایجاد ۳۳ هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تاکنون از این میزان ۲۳ هزار شغل ایجاد شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در آستانه سفر سوم رییس جمهور به استان، ۴۳ پروژه عمرانی با اعتبار سه هزار 346 میلیارد ریال قابل افتتاح خواهد بود.

استاندار مازندران ضمن اشاره به اقدامات و عملکرد یک ساله خود از زمان قبول تصدی این پست در استان، گفت: موضوع محوری فعالیت های اینجانب پیگیری مصوبات سفرهای استانی بوده و در همین راستا ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به امر تحقق و اجرای این مصوبات اختصاص یافت که این امر زمینه ساز جذب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارهای دولتی به استان شد.

وی افزود: از بابت تحقق و اجرای مصوبات دو سفر استانی در مازندران ۱۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان ایجاد شد.

طاهایی از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت زیباسازی شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت: ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید خودروهای حمل زباله روستاهای نه شهرستان استان اختصاص یافت.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران استان، گفت: مازندران باید با هویت تاریخی اش زنده بماند و همواره یکپارچه ماندن آن از اهداف ما است.

استاندار مازندران رمز ماندگاری یک رسانه را در راستی و صداقت گویی آن دانست و تأکید کرد: برخی رسانه ها با جنجال سازی و استفاده از تکنیک های خاص به دنبال جذب مخاطب هستند که به طور یقین چنین مخاطبانی با پی بردن به حقیقت از آنان دوری خواهند کرد و این رسانه ها در اهداف پلید خود شکست خواهند خورد./950/پ202/الف
ارسال نظرات