۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۹۱۷۱۲
پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به ستاد اجرای قانون عفاف و حجاب؛

همه وظیفه دارند با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به نامه ستاد اجرای قانون عفاف و حجاب اعلام کرد: وظیفه شرعی همه این است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این کار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم.
 آيت الله صافي گلپايگاني  آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پاسخ به نامه ستاد اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: دولت و تمام ارگان‌های حکومتی به کارمندان زن ابلاغ نمایند که وظیفه شرعی همه این است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این کار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم و اشخاصی که در این وظیفه بزرگ دینی کوتاهی دارند و یا به عمد ترویج گناه می‌کنند باید پیش خداوند متعال و صاحب شریعت پاسخگوی کارهای خلاف شرع خود باشند.



متن کامل نامه بدین شرح است:

ستاد مردمی اجرای قانون عفاف و حجاب

علیکم السلام و رحمة اللّه

نامه آن ستاد محترم واصل گردید از احساسات مذهبی شما صمیمانه تقدیر و تشکر می‌شود. گاهی پیش خود می‌گویم در این‌باره چرا تمام مؤمنین به وظیفه مقدس امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی‌کنند؛ ولی از طرف دیگر موجب خرسندی است که افرادی متدیّن مانند شما به این فکر هستند که احکام مقدّس اسلام که تنها وسیله سعادت و خوشبختی مردم می‌باشد اجراء گردد. خداوند به شما اجر فراوان دهد.

اصل مسئله حجاب معلوم است، در درجه اول باید دولت و تمام ارگان‌های حکومتی به کارمندان زن ابلاغ نمایند که وظیفه شرعی همه این است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این کار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم و اشخاصی که در این وظیفه بزرگ دینی کوتاهی دارند و یا به عمد ترویج گناه می‌کنند باید پیش خداوند متعال و صاحب شریعت پاسخگوی کارهای خلاف شرع خود باشند.


چرا بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اسلامی اشاعه دهند؟

البته لازم به ذکر است در این زمینه کارهای فرهنگی و مذهبی هم باید انجام گیرد و عمده بر عهده متولّیان فرهنگ کشور بخصوص وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش عالی، آموزش و پرورش، سازمان‌های مذهبی، ائمه محترم جمعه، وعّاظ، نویسندگان و مطبوعات می‌باشد. همه باید اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ نموده و در مقابل خون پاک شهیدان پاسخگو باشیم.


14/ذی الحجه/1431
لطف اللّه صافی
ارسال نظرات