۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۹۱۷۴۶
رییس تبلیغات اسلامی فریدونکنار:

ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت مهم ترین وظیفه هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار، ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی جامعه نقش تأثیر گذاری بر عهده دارند.
هيأت هاي مذهبي
حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم نژاد، رییس تبلیغات اسلامی فریدونکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، احیای محرم، صفر و ابلاغ پیام انقلاب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مهم ترین وظیفه هیأت های مذهبی دانست و گفت: تشکل های دینی باید در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی از ظرفیت بالایی برای هدایت جوانان در جامعه اسلامی برخوردارند، افزود: هیأت های مذهبی باید از این فرصت برای تبیین و ترویج صحیح فرهنگ اسلامی استفاده کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با تأکید بر این که زدودن آثار خرافه، افراطی‌گری، پرداختن به شأن و قداست و بیان مظلومیت کربلا باید مورد توجه هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، افزود: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند آیین‌های عزاداری اصیل با شعرها و آهنگ‌های نامناسب منحرف نشود.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با اشاره به این که انگیزه های دینی و معنوی در هیأت های مذهبی همواره برجسته است، خاطرنشان کرد: شکل گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیأت های مذهبی صورت می گیرد.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی با فکر توده های مردم، ایمان و تهذیب اخلاق آنها و اصلاح فکری در ارتباط هستند، ادامه داد: آمیختن احساسات با شناخت و معرفت از ویژگی های بارز هیأت مذهبی است.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد، ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی جامعه نقش تأثیر گذاری بر عهده دارند.

وی با بیان این که عاشورا یک فرهنگ است، یادآور شد: اشاعه این فرهنگ یک مسؤلیت خطیر است و هیأت های مذهبی در اشاعه این فرهنگ سهم مهمی به عهده دارند.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد ادامه داد: آن حضرت در دفاع از دین و نبرد با ظالم به جوامع انسانی این پیام را داد که جامعه انسانی زنده جامعه ای است که در برابر ستمگران ایستادگی کرده و تا محو شدن آن مقاومت کند؛ از آن طرف برخورد ستمگران با هر چه ضد این تفکر است که می رساند این تشکل های مذهبی چه اندازه در هدایت و فرهنگ سازی مؤثر هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار ادامه داد: در دفاع مقدس نیز این همه انسان های عاشق جز به عشق زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا چیز دیگری را در سر نمی پروراند و شعارها و نوشته های سربندهای نیروهای جبهه های دفاع مقدس که غالباً به نام شهدای کربلا و ائمه معصومین بودند نیز موید این ادعا است.

وی تصریح کرد: نگاهی گذرا و کوتاه در حالات گذشتگان و نسل فعلی به وضوح نشان دهنده این مطلب است که افراد تربیت شده در محافل دینی و مذهبی در امور عام المنفعه در صف اول، آشنایی دیگران به احکام و اخلاق اسلامی و نجات نسل جوان از هجمه های فکری و فرهنگی شیطانی سر لوحه فعالیتشان است.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد در پایان گفت: هیأت مذهبی می توانند با تعلیم معارف دینی، ارتقای بصیرت سیاسی مثبت به اعضای هیأت و رصد کردن توطئه های دشمن در تصمیم گیری های کلان فکری و فرهنگی مشارکت کنند./950/ت302/الف
ارسال نظرات