۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۲۰۴۱
دهه آخر بهمن ماه؛

اجلاسیه هفتم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علمای بلاد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از برگزاری هفتمین اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علمای بلاد در دهه آخر بهمن ماه سال جاری خبر داد.
اجلاسیه هفتم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علمای بلاد برگزار می شود جامعه مدرسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از برگزاری هفتمین اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در دهه آخر بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، ابراز داشت: نخستین نشست مشترک جامعه مدرسین با اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در واقع پیش درآمد و مقدمه ای برای این اجلاس مهم خواهد بود.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر دوسال یکبار به صورت کشوری با حضور شخصیت های حوزوی و علمای بلاد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه نوع اجلاسیه دارد، اجلاسیه های استانی که آخرین بار در سیستان و بلوچستان برگزار شد، اجلاسیه های منطقه ای که آخرین بار در اهواز برگزار شد و اجلاسیه های عمومی که به صورت هر دو سال یکبار در شهر مقدس قم برگزار می شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: در فاصله زمانی بین دو اجلاسیه نشست مشترک جامعه مدرسین با اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کمیسیون ها و کارگروه های مختلف به منظور تبیین و پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از تمامی صاحبنظران و اندیشمندان حوزوی و محققان دعوت می کنیم که مقلالات و پیشنهادات خود را در این راستا با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار دهند تا در این حرکت بزرگ سهیم باشند.

سند نهایی تحول حوزه تدوین می شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در اجلاسیه عمومی این نهاد مهم و برجسته حوزوی، سند نهایی تحول حوزه در موضوعات مختلف تهیه و تنظیم خواهد شد و به بخش های مختلف ذیربط در حوزه ارجاع داده خواهد شد و ضمانت اجرایی آن نیز در گرو همت همه حوزویان است.

آیت الله حسینی بوشهری بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهشگا برای بخش های مختلف حوزه های علمیه دانست و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مطالبات ایشان، از عزم جدی حوزه برای اجرای این بیانات و مطالبات خبر داد و گفت: همواره بیانات رهبر فرزانه انقلابی اسلامی نقشه راه حوزویان بوده است.

بیانات رهبر انقلاب نقشه راه حوزویان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حوزه نمی تواند ایستا باشد، بیان داشت: خوشبختانه در پی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضای خوبی در حوزه ایجاد شده است و امیدواریم در این فضا بتوانیم زمینه های حرکت پرشتاب حوزه را فراهم کنیم.

وی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سفر به قم را هدیه ای برای حوزه های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری اشراف کامل به مسائل جهانی، کشور و حوزه های علمیه دارند و نوع اساتید، برزگان و حوزویان بیانات ایشان را قبول دارند و خود را برای اجرایی شدن آن آماده می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: حوزه در حد توان بیانات رهبر انقلاب را اجرایی کرده است و البته این مساله به معنایی اجرایی شدن تمامی مطالبات و بیانات ایشان نیست.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بحث های صورت گرفته درباره مساله استاد محوری در حوزه علمیه قم ابراز داشت: این مساله یک مساله درون حوزوی است که شخصیت های مختلف راجع به آن اظهار نظر کرده اند و خوشبختانه با گفت و گوهای مختلفی که در این راستا انجام شده است، به نقطه نظرات بسیار خوبی نیز رسیده ایم و موارد جزیی نیز حل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این سخنان و فرمایشات را در دو حوزه درون و برون حوزوی بررسی کرد و بیان داشت: از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری موضوعات مختلفی استخراج شده که محور اصلی نشست مشترک جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم خواهد بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات