۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۲۳۱۳
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

توسعه مدارس علمیه خواهران در مناطق مرزی ضروری است

خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، توسعه مدارس علمیه خواهران در مناطق مرزی را ضروری دانست.
آيت الله صافي گلپايگاني
 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پیش از ظهر شنبه در دیدار معاونین و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تربیت دینی بانوان در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اینکه در مناطق مرزی مدارس علمیه‌ای وجود داشته باشد که در زمینه تربیت دینی بانوان فعالیت کند، منشا اثر است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم در کسب ارزش‌های حقیقی تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حقوقی که در اسلام برای زن بیان شده است، تصریح کرد: این حقوق در زمانی تبیین شد که مردها دختران خود را زنده‌به گور می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمینه آشنایی بانوان با همسرداری کمبود بسیاری وجود دارد، افزود: در تحصیل علم، آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و دستورات دینی و قرآن مجید تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

این مرجع تقلید کسب اطلاعات دینی از سوی بانوان را مایه رشد جامعه دانست و گفت: اکنون که فرهنگ غرب در جامعه شایع شده است و برخی از روی نادانی به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند، باید از فرهنگ اسلامی مواظبت کنیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، تعلیم فرهنگ اسلام به بانوان را ضروری خواند و افزود: بانوان باید به این فرهنگ افتخار کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم استفاده از چادر برای بانوان را به منزله اطاعت از خداوند دانست و یادآور شد: توقع از زنان برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی زیاد است.

وی ایستادگی بانوان بر مواضع اسلامی را مهم توصیف کرد و گفت: اگر بانوان بر مواضع اسلامی ایستادگی کنند نزد خدا بسیار مقرب هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ما در زمان طاغوت به بانوان چادری می‌گفتیم خود را مخفی نکنید و به خود افتخار کنید که محجبه هستید./917/د102/ص
ارسال نظرات