۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۹۲۵۱۱

مربیان برتر طرح صالحین قم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همایش مربیان طرح صالحین استان قم با حضور آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار و از مربیان برتر این طرح تجلیل شد.
شجريه طيبه صالحين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طرح مربیان طرح صالحین با سخنرانی آیت الله عباس کعبی از اساتید سطح عالی و عضو جامعه مدرسین دوشنبه شب، در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش حجت الاسلام رضا اعزازی معاون آموزشی و تربیتی طرح صالحین گزارشی از این همایش ارائه کرد و از ساماندهی هزاران نفر از دانش آموزان استان قم در قالب این طرح خبر داد.

وی هدف از برگزاری طرح صالحین را تشکیل حلقه های تربیتی برای هدایت نسل جوان به سمت آموزه های دینی عنوان کرد و گفت: این طرح به همت سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم و در مساجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام اعزازی تقویت اعتقادات و بنیه های ایمانی دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و بیان داشت: در ماه محرم نیز برنامه های گسترده ای از جمله شرکت اعضای حلقه های طرح صالحین در مجالس عزاداری محله ها، دیدار با خانواده های شهدا و تحلیل واقعه عاشورا با استفاده از کتاب حماسه حسینی شهید مطهری را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: ماه محرم الحرام نقش بسیار مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری نسل جوان دارد و باید از این فرصت مناسب جهت ارتقا و تقویت روحیه شجاعت، ایثارگری و فداکاری نسل جوان و دانش آموز بهره گرفت.

آیت الله کعبی نیز در این مراسم با تحلیل و واکاوی حوادث مختلف در کشور به ویژه فتنه بعد از انتخابات، به تبیین واقعه عاشورا پرداخت و با بیان اینکه پرچمدار عاشورا در عصر کنونی ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: هر مجموعه و جریانی که کربلایی شود به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) پاسخ گفته است و نمونه بارز آن در عصر کنونی نیز رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و حزب الله لبنان بود.

وی افزود: ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورا و پیروی از ولی فقیه در برابر فتنه سال گذشته ایستادند و نشان دادند که در هر زمانی به وظیفه خود آشنا هستند و به آن عمل می کنند.

عضو جامعه مدرسین علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عزاداری باعث تقویت انتظار حقیقی جامعه می شود تاکید کرد: پرچم امام زمان(عج) پرچم یالثارات الحسین و خونخواهی ابی عبدالله(ع) است و منتظران حقیقی، عاشورایی و کربلایی هستند.

آیت الله کعبی بیان داشت: گریه و اشکی که انسان را منزوی کند و در مسیر انحراف قرار دهد اشک حسینی نیست، اشک مؤمنانه آن است که از دل و سوز باشد و انسان را در مسیر دین و اسلام قرار دهد.

وی همچنین در این همایش پاسخگوی سؤالات مربیان تربیتی طرح صالحین استان قم بود؛ در پایان این مراسم نیز از افراد و مربیان نمونه طرح صالحین با اهدا جوایزی تجلیل شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات