۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۹۲۵۲۹
امام جمعه آبادان:

بیان معارف دینی به نسل جوان اندیشه‌های فاسد استکبار را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با تاکید بر این که استکبار با اتکا به تبلیغات رسانه‌ای از طریق شبکه‌ها ماهواره‌ای درصدد ترویج فساد سیاسی و عقیدتی است، گفت: برای مقابله با اندیشه‌های فاسد استکبار و دشمنان اسلام و نظام باید به بیان معارف دینی و اسلامی به ویژه برای نسل جوان جامعه توجه بیشتری کرد.
بیان معارف دینی به نسل جوان اندیشه‌های فاسد استکبار را خنثی می‌کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، روز گذشته در دیدار با ائمه جماعات، خادمان و هیأت امنای مساجد این شهرستان، اظهارداشت: ائمه جماعات، خادمان و اعضای هیأت‌ امنای مساجد از جمله پیام رسانان مکتب علوی و سیره پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی افزود: بر این اساس باید با هم‌فکری و تبادل‌نظر با یکدیگر تلاش مضاعفی را در تبیین هرچه بیشتر پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) بردارند؛ امروزه جامعه اسلام در معرض تهاجم وسیعی از سوی استکبار جهانی قرار گرفته است تا ارزش‌های دینی و معنویشان را کمرنگ کند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، با تاکید بر این که استکبار با اتکای به تبلیغات رسانه‌ای از طریق کانال‌های ماهواره‌ای درصدد ترویج فساد سیاسی و عقیدتی است، گفت: برای مقابله با اندیشه‌های فاسد استکبار و دشمنان اسلام و نظام باید به بیان معارف دینی و اسلامی به ویژه برای نسل جوان جامعه توجه بیشتری کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان‌کرد: در این راستا فرهنگ عاشورا و قیام حسینی در صورتی ‌که به شکل مناسب و همسو با رسالت و پیام نهضت عاشورا منتقل شود، پایگاهی محکم برای بیان این اندیشه‌های ناب اسلامی است؛ از این رو سخنرانان و وعاظ باید مطالب و سخنرانی‌های خود را متناسب با نیاز زمان و نسل جوان تغییر داده تا مخاطبان پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فتنه در هر زمان و جامعه‌ای سبب از هم‌پاشیدگی می‌شود، گفت: در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری فتنه‌ای ایجاد شد که خواص را فریفت و آنها را تا مرحله سقوط نیز پیش برد؛ فرهنگ عاشورا و آموزه‌های نهضت اباعبدالله (ع) سدی محکم در برابر جریان فتنه است.

امام جمعه آبادان با بیان این که امروز مسؤولان مساجد و هیأت‌های مذهبی نیز به جنگ امواج فتنه رفته‌اند و در این راستا با وحدت و همدلی بایکدیگر و همراهی مردم می‌توان یک تحول فرهنگی را ایجاد کرد، گفت: بر این اساس سخنرانان هیأت‌های مذهبی باید در ایام ماه محرم در خصوص مسائلی همچون حجاب و عفاف و معارف دینی و اسلامی بیش از پیش با مخاطبان خود سخن بگویند./945/پ203/ص

ارسال نظرات