۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۲۵۹۷
امام جمعه موقت رشت:

امام حسین با قیام خود راه سعادت را برای جامعه بشری هموار کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با تأکید بر زنده نگه داشتن اهداف نهضت حسینی، گفت: امام حسین(ع) با قیام عاشورا راه سعادت را برای جامعه بشری هموار کرد.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه موقت رشت، امروز در مراسم روز دانشجو در رشت، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت 16 آذر، فلسفه قیام امام حسین(ع) را ادای حق بندگی دانست و گفت: امام حسین(ع) انسان آزاده ای بود که برای زدودن نقاب از چهره حقیقت و برقراری اسلام ناب در جامعه اسلامی بر خلیفه فاسد زمان قیام کردند.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که هر لحظه آن در راه عبودیت خداوند متعال بوده است و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد از جمله اهداف این قیام بوده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد بود، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) الگویی برای کسانی است که در تلاش برای مبارزه با استکبار و استبداد هستند.

حجت الاسلام پور رضا با اشاره به این که راه جمهوری اسلامی یگانه راه رسیدن به سعادت و همان راه انبیای الهی است، ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار حرکت های آزادی خواهانه در جهان است.

وی همچنی بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر جوانان با هویت ملی که سرچشمه آن اسلام علوی و حسینی است، تاکید کرد و گفت: تلاش همراه با بصیرت و نگاه عمیق به هویت ملی از کارهای مهمی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

حجت الاسلام پور رضا با اشاره به قیام 16 آذر 1332 اظهار داشت: اگر می خواهیم آینده یک کشور را ببینیم باید به دانشگاه های آن کشور نگاهی بیندازیم.

وی در خصوص انتظار مردم از دانشگاه گفت: مردم از دانشگاه انتظار دارند که بستری فراهم کند تا جوانان ما با هویت ملی خود که همان اسلام حسینی است آشنا شوند.

امام جمعه موقت رشت، ارتجاع را یکی از روش های ناکارآمد در زمینه مبارزه با جنگ نرم دانست و بیان داشت: یکی از رسالت های دانشگاه تجهیز در مقابل حربه های جهان مدرن است که تنها در سایه آموزه های اسلامی امکان پذیر است./950/پ202/الف
ارسال نظرات