۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۸۱۵
آیت الله استادی:

وظیفه مبلغان و روحانیان در پاسخگویی به شبهات بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با اشاره به شبهه افکنی رسانه های بیگانه درباره مساله شفاعت، وظیفه مبلغان را در مقابله و پاسخگویی با این گونه شبهات بسیار سنگین و مهم عنوان کرد.
سخنراني آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، در پنجمین شب از ماه محرم الحرام در جمع عزاداران حسینی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ح) به تبیین مساله شفاعت در دین مبین اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه شفاعت از ابواب رحمت الهی است، تصریح کرد: همان گونه که انسان با توبه خود را نجات می دهد، شفاعت نیز مایه نجات انسان ها است.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه شفاعت در مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان امری مسلم و قطعی است و جای هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود ندارد، بیان داشت: این امر مسلم در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان و بدخواهان نیز بوده است.

وی با یادآوری آیات و روایاتی در خصوص شفاعت افزود: در قرآن کریم حدود سی آیه درباره شفاعت آمده و روایات زیادی نیز در این موضوع وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: تفسیر آیات قرآن کریم بدون توجه به سایر آیات کار درستی نیست و باید آیات شفاعت را در کنار هم معنا و تفسیر و سپس در این خصوص قضاوت کرد.

استناد به برخی از آیات در رد مساله شفاعت روشی انحرافی است

وی استناد به یک آیه در رد مساله شفاعت را کاری دور از انصاف و روشی انحرافی عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که شفاعت یک مساله عمومی نیست که هر کس لیاقت شفاعت کردن و شفیع شدن را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوع شفاعت و ویژگی های شافعان و شفاعت شوندگان در قرآن کریم و آموزه های دینی آمده است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای متزلزل کردن اعتقادات جامعه به ویژه نسل جوان می گویند شفاعت همان پارتی بازی است.

وی ابراز داشت: این نوع سخن گفتن یا از روی خصومت است و یا از روی جهل و عناد، شفاعت بابی از ابواب واسعه رحمت الهی است، اما پارتی بازی امری مذموم و ناپسند به شماری می رود.

آیت الله استادی بیان داشت: دوستی، محبت و عزاداری امام حسین و سایر ائمه اطهار(ع) مزیتی بسیار بزرگ برای انسان است که خداوند تبارک و تعالی به دلیل انتخاب این راه از سوی انسان ها، از سر تقصیرات و گناهان این گونه افراد می گذرد و قلم عفو بر جرایم شان می کشد.

وی با اشاره به شبهه افکنی رسانه های بیگانه درباره مساله شفاعت، وظیفه مبلغان را در مقابله و پاسخگویی با این گونه شبهات بسیار سنگین و مهم عنوان کرد و اظهارداشت: مبلغان و روحانیان باید در این گونه مجالس روشنگری لازم را انجام دهند و پاسخگوی این قبیل شبهات باشند.

امام جمعه قم ادامه داد: آنهایی که به دلیل جهالت، شیعه را مشرک می دانند باید بیایند و از این مکتب توحید را یاد بگیرند؛ شفاعت عین توحید و از آن خداوند تبارک و تعالی است و اوست که اذن شفاعت به پیامبر(ص)، ائمه و اولیا (ع) می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برخی می گویند چون شفاعت هست پس ما می توانیم هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم و مرتکب معصیت و گناه شویم، در حالی که باید توجه داشت این فکر یک تفکر انحرافی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: آموزه های قرآنی، روایات و برنامه انبیا و اولیا الهی بر این بوده که مردم از گناه اجتناب کنند و مساله شفاعت نیز در مورد افرادی صادق است که تصمیم بر عدم گناه دارند ولی برخی از اوقات مرتکب گناه می شوند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات