۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۲۸۹۸
دبیرکل حزب الله لبنان:

نام حسین و زینب بیشترین نقش را در پایداری مردم لبنان داشته است

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله تجربه لبنان در تابستان 2006 را یکی از مصادیق کربلا شمرد و نام حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) را دارای نقش برجسته در پایداری مردم لبنان دانست.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم سوگواری سالار شهیدان(ع) که در مجمع سید الشهدا(ع) در بیروت برگزار شد، تجربه لبنان را یکی از مصادیق واقعه کربلا دانست و تاکید کرد: برای مقابله با مصیبت ها و مشکلات باید بر علم، معرفت، دعا، استمداد از خداوند، تامل و تفکر تکیه کرد و از رسول خدا(ص)، قرآن و ائمه اطهار(ع) پیروی کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به بررسی های برخی سازمان های علمی بیگانه پس از جنگ 33 روزه تابستان 2006 لبنان با رژیم صهیونیستی که طی آن جنگنده های اسراییلی شهرها، روستاها و خانه های لبنانی ها را بمباران کردند و کودکان و غیرنظامیان را کشتند و بیش از یک میلیون نفر را آواره کردند، افزود: درست است که این جنگ با پیروزی ما پایان یافت ولی سختی ها و مشکلات بسیاری برای ما داشت و برادران و عزیزانمان و امنیت و ثروت خود را از دست دادیم و با تهدیدهای بزرگی روبرو شدیم.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی این آوارگان لبنانی، گفت: معمولا پس از جنگ ها بحران های روحی و فروپاشی های اجتماعی و انحرافات، جوامع را تهدید می کند؛ اما نتایج بعد از جنگ 33 روزه همه را شگفت زده کرد چرا که مردم با صبر و تحمل به خانه های خود بازگشتند و شهرها و روستاهای خود را بازسازی کردند و با تمام توان مشکلات را پشت سر گذاشتند.

دبیرکل حزب الله لبنان با استناد به گفته پژوهشگران بیگانه، گفت: سازمان های خارجی در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که دو نام نقش بزرگی در پاسخ های مردم لبنان دارد و آن دو نام حسین و زینب است و این گونه است که کربلا به الگو و اسوه ای برای مردم تبدیل می شود.

وی در پایان امام حسین(ع) وحضرت زینب(س) را رمز و نماد ایمان به خداوند و آخرت و ترک حب دنیا و پیروی از پیامبر(ص) دانست و گفت: هرگاه ایمان به خدا و پیامبران الاهی و کتب آسمانی وجود داشته باشد و مردم دل در گرو آخرت داشته باشند نه در بند دنیا، صبر و پایداری در برابر دشواری ها و سختی ها وجود خواهد داشت./981/ج

ارسال نظرات