۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۳۰۴۱

بیش از70 مقاله به کنگره ملی امام محمد باقر ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ارسال بیش از 70 اثر به دبیرخانه کنگره ملی امام محمد باقر(ع) در استان خبر داد.
امام محمد باقر
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تشکیل کمیته های علمی و اجرایی کنگره ملی امام محمد باقر(ع) در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: تاکنون بیش از 70 اثر علمی از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقالات ارسالی به دبیرخانه از سوی کمیته علمی و هیأت داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آثار برتر معرفی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، سیره عملی امام محمد باقر(ع)، باقرالعلوم(ع) مرزبان علوم نبوی(ص)، مازندران نخستین پایگاه شیعیان علوی، امام محمد باقر(ع) مبیّن نهضت حسینی (ع)، نقش امام محمد باقر(ع) در گسترش اسلام و تشیّع، خدمات امام محمد باقر (ع) به علوم ( طب، تاریخ، فقه، اخلاق ) و جریان شناسی سیاسی، نظامی و اجتماعی عصر امام محمد باقر(ع) را بخشی از مهم ترین موضوعات فراخوان عمومی این کنگره عنوان کرد.

حجت الاسلام سهرابی، برخورد امام با سلاطین اموی ( بویژه محمدبن عبدالعزیز)، ولایت پذیری و مهدویت از منظر امام باقر(ع)، فعالیت های علمی و فرهنگی امام محمد باقر(ع) با توجه به مقتضیات زمان، ترویج فرهنگ وقف از دیدگاه امام محمد باقر(ع) و جنبش علمی و تربیت شاگردان متخصص در عصر امام محمد باقر(ع) را از دیگر موضوعات نخستین کنگره ملی امام محمد باقر(ع) اعلام کرد.

وی با بیان این که علاقمندان به ویژه نخبگان، دانشجویان، اساتید حوزه، طلاب، چهره های علمی و پژوهشی و فرهنگی می توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ بیستم آذر به دبیرخانه این کنگره در مازندران، ساری، میدان امام حسین ابتدای بلوار ارتش، اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران یا به ایمیل oghaf_mazandaran@yahoo.com ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 8-2220506 تماس حاصل نمایند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که نخستین کنگره ملی امام محمدباقر(ع) 16 دی ماه در آستانه مقدسه پهنه کلا شهرستان ساری همزمان با میلاد امام محمد باقر(ع) با حضور اندیشمندان، نخبگان، علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت تهران سخنران اصلی این کنگره است./950/پ202/الف
ارسال نظرات