۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۳۰۵۷

نام نویسی دوره تحصیلات تکمیلی حوزه علمیه خواهران خراسان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی از متقاضیان سومین دوره تحصیلات تکمیلی در حوزه علمیه خواهران خراسان آغاز شد.
حوزه علميه خراسان
منصوره اعدادی، مسؤول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از آغاز نام نویسی تحصیلات تکمیلی سطح سه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آزمون این دوره بیستم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان این‌که شرایط پذیرش و منابع آزمون نسبت به دوره های گذشته تغییری نداشته است افزود: در این دوره که سومین دوره پذیرش سطح سه حوزه علمیه خواهران به شمار می رود، پس از آزمون کتبی، مصاحبه علمی و تحقیقات، پانزده نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی و سی نفر در رشته فقه و اصول پذیرفته می شوند.

اعدادی با اشاره به این‌که نام نویسی این دوره به صورت اینترنتی برگزار می شود، اظهار داشت: نام نویسی از داوطلبان تا پانزدهم دی ماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند دفترچه راهنمای آزمون را از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com دریافت کنند.

مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: داوطلبانی که دارای مدرک سطح دواز حوزه های علمیه و یا مدرک کارشناسی از مراکز دانشگاهی با ماهیت حوزوی همچون دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه شهید مطهری‌ هستند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی گفت: همچنین برگزیدگان المپیادهای علمی و قرآنی کشوری، صاحبان مقالات و پایان نامه‌های برتر کشوری و بستگان درجه یک ایثارگران در این آزمون از امتیاز ویژه برخوردار هستند.

اعدادی زمان آغاز کلاس‌های سومین دوره سطح سه را مهرماه سال آینده عنوان کرد و افزود: کلاس‌های فقه و اصول در دو مدرسه علمیه نرجس و اسلام‌شناسی مشهد و رشته تفسیر در مدرسه نرجس برگزار خواهد شد.

مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که امکان تحصیل همزمان در مقطع سطح سه و دانشگاه وجود ندارد، ابراز داشت: افرادی در سال‌های گذشته در آزمون سطح سه شرکت کرده و با وجود پذیرش امکان ادامه تحصیل را نیافته‌اند، می‌توانند مجدد در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان این‌که پذیرش سطح خواهران تنها از داوطلبان بومی مشهد یا طلاب مقیم در مشهد با سرپرست قانونی انجام می‌شود، یادآور شد: افزایش رشته‌های سطح سه خواهران هم اکنون در دستور کار این مرکز قرار داشته و مراحل مطالعاتی را می‌گذراند./930/پ202/س
ارسال نظرات