۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۳۰۸۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان:

قیام عاشورا تصویری روشن از حیات با عزت را برای بشریت ترسیم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با تأکید براین که باید در عرصه های مختلف زندگی، از آموزه ها و عبرت های عاشورا بهره گرفت، گفت: فلسفه وجودی امام حسین(ع) آن است که تصویری روشن از حیات با عزت را برای همه عرصه ها و نسل ها نشان دهد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف بلند نهضت حسینی، گفت: امروز تبیین اهداف این حماسه ماندگار یکی از مهم ترین وظایف مبلغان و وعاظ است.

وی، عزاداری را جلوه ای از محبت ما به محضر امام حسین(ع) و یارانش دانست و افزود: عزاداری برای شهدای قیام عاشورا برای در شأن و منزلت آن بزرگواران باشد و خودداری از افراط و تفریط، آمیخته نبودن با خرافات و فراهم کردن اصحاب تفکر، اندیشه و تحول مخاطبان و همراهان از آداب و شیوه های عزاداری در یک انسان مسلمان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید براین که عزاداری سالار شهیدان باید در چارچوب شرع اسلام، عرف مقبول جامعه و به دور از خرافات باشد، ادامه داد: سیمای عزاداری امام حسین(ع) باید سیمای عزادار حقیقی باشد.

منتظری با اشاره به این که شور و حماسه دو مسأله مهم درعزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: کسب معرفت در ماه محرم موضوع مهمی است که باید مورد توجه عزاداران قرار گیرد.

وی، عمل به سیره و کلام امام معصوم(ع) را از دیگر وظایف انسان ها برشمرد و گفت: احساس محبت و درک عمیق معرفت امام برای آن است که به عمل مبدل شده و حاصل درک و فهم ما به یک رفتار مطلوب در زندگی منجر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید براین که باید در عرصه های مختلف زندگی، از آموزه ها و عبرت های عاشورا بهره گرفت و زندگی با عزت را برمبنای آموزه های مدرسه حسینی صورت بخشید، ادامه داد: فلسفه وجودی امام حسین(ع) آن است که تصویری روشن از حیات با عزت را برای همه عرصه ها و نسل ها نشان دهد.

منتظری در ادامه سخنان خود، تألیف کتب مختلف با ادبیات نسل جوان و با الهام از آموزه های محرم را یکی از شیوه های جذب جوانان به آموزه های دینی بیان کرد و افزود: اتخاذ این روش، شوق و رغبت درونی جوانان را خواهد افزود و با معارف آموزنده عاشورا به سهولت ارتباط برقرار می کند.

وی همچنین به نقش هیأت های مذهبی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز هیأت های مذهبی پرچم داران تبلیغ پیام عاشورا در جامعه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین پیام نهضت حسینی است، ادامه داد: مبلغان باید با بیان مطالب تأثیر گذار جامعه را به سوی شناخت سوق دهند./950/پ202/الف
ارسال نظرات