۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۳۴۰۶

400 کانون تخصصی در مساجد کشور فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از فعالیت 400 کانون تخصصی در کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها با حضور فعالان مسجدی از رویکردهای مناسب در تربیت هنرمند متعهد است.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی ملانوری، مشاور فرهنگی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با عنوان اینکه انقلاب فرهنگی و تحول در این عرصه از رسالت‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران است، حوزه هنر را اصلی‌ترین مؤلفه اصلاح و ارتقای فرهنگ نام برد.

حجت‌الاسلام ملانوری با اشاره به تلاش‌های بی وقفه دشمنان در ایجاد و نشر فرهنگ‌های مخرب و زدودن ارزش‌های فرهنگی؛ بهترین راه مقابله در این راستا را تربیت هنرمند متعهد دانست.

مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد، برگزاری جشنواره‌ها با حضور فعالان مسجدی را از جمله رویکردهای مناسب در تربیت هنرمند متعهد برشمرد و افزود: طبیعی است مسجد و بهره‌مندی از فضای مسجد مناسب‌ترین مکان برای تربیت هنرمندان متعهد است.

وی در خصوص بهره‌مندی از فضای جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با بیان اینکه برگزاری برنامه‌ها به دو جزء مکمل نیاز دارد، افزود: آموزش‌های مستمر و نیز تولید مداوم آثار هنری در کانون‌های فرهنگی ـ هنری این دو مهم را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام ملانوری حمایت از گروه‌های نمایشی و تولید مستقل از جشنواره‌ها و سرمایه‌گذاری و حمایت از آثار هنری را نیز به راهکارهای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فضاهای فرهنگی ـ هنری مساجد اضافه کرد.

وی نگاه کیفی‌گرایی در همه رشته‌های هنری و ارتقای این مهم را از رویکردها و برنامه‌های مدنظر در کانون‌های فرهنگی ـ هنری نام برد و راه‌اندازی کانون‌های تخصصی در مساجد را از جمله راهکارهای تبیین این نگاه ذکر کرد.

مشاور دبیر ستاد عالی، مورد توجه قرار دادن امر آموزش به طور جدی و تربیت نیروهای متخصص را اولویت کانون‌های تخصصی ذکر کرد و گفت: فعالیت این کانون‌ها در سه حوزه امور محتوایی فرهنگ همچون مهدویت و قرآن، حوزه‌های ابزاری و فعالیت‌های فرهنگی همچون آموزش و پژوهش، برگزاری همایش‌ها و اردوها و کتابخانه‌ها و نیز حوزه شعر و ادبیات توزیع شده و جریان پیدا کرده است.

وی از فعالیت 400 کانون تخصصی در کشور خبر داد و با تأکید بر حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های این کانون‌ها، گفت: برای راه‌اندازی و تجهیز هر کانون تخصصی مبلغ 30 میلیون ریال و سالیانه مبلغ 20 میلیون تومان برای حمایت از فعالیت‌های این کانون‌ها اختصاص می‌یابد. /935/د102/س
ارسال نظرات