۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۳۴۰۹

علمای شیعه و سنی لبنان حوادث تروریستی در ایران را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ تنی چند از علمای اهل سنت و شیعه لبنان، حوادث تروریستی تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در ایران و برخی دیگر از کشورها را به شدت محکوم کردند.
حادثه چابهار
به گزارش خبرگزاری رسا شیخ زهیر جعید، عضو شورای رهبری جبهه امل اسلامی لبنان، با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با سفیر کشورمان در بیروت دیدار کرد و حادثه تروریستی چابهار را تسلیت گفت.

وی این حادثه تروریستی را اقدامی مجرمانه و جنایتی غیرانسانی دانست که با آموزه های هیچ دین و مذهبی سازگان نیست و افزود: ملت ایران علی رغم همه فشارها و سختی ها توانسته است از بحران ها خارج شود و به پیشرفت در صنعت و تکنولوژی در عرصه های مختلف دست یابد و به یک قدرت در صحنه بین المللی تبدیل شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با بی اثر خواندن اینگونه اقدام های تروریستی در عزم و اراده ملت ایران بر ضرورت وحدت جهان اسلام در مقابله با خطر فتنه مذهبی تاکید کرد.

شیخ مصطفی ملص، رییس نشست همبستگی ملی در شمال لبنان و از علمای اهل سنت نیز در بیانیه ای به همین مناسبت، علمای مذهبی و رهبران جهان اسلام را به جنبشی فوری و تلاشی گسترده برای مبارزه با فتنه و رویارویی با دسیسه آمریکایی ـ صهیونیستی علیه وحدت اسلامی فراخواند و گفت: انفجارهای تروریستی علیه عزاداران حسینی(ع) در ایران و برخی دیگر از کشورها نمایانگر گسترش یافتن خطر و پیشرفت دسیسه های دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه بسنده کردن به بیانیه دادن در محکومیت این اقدام ها، غیر منطقی و ناشایست است، گفت: اگر در حال حاضر، جلوگیری کامل از این اقدام های تروریستی ممکن است، باید با افزایش دیدارها میان سران مذهبی و گام نهادن به میدان عمل تا می توان این گونه اقدام ها را محدود ساخت و جلوی بازتاب ها و پیامدهای آن را گرفت.

از سوی دیگر، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدا در جنوب لبنان، انفجارهای خونین ایران و عراق در عاشورای حسینی را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام های تروریستی خطرناک ترین چالشی است که مسلمانان با آن روبرو هستند؛ چراکه ممکن است مانعی شود بر سر راه وحدت اسلامی و خروج اشغالگران از سرزمین مسلمانان را به تاخیر اندازد.

وی با اشاره به تلاش سازمان های اطلاعاتی غربی، آمریکایی و اسراییلی برای عداوت گستری و کینه زایی میان مسلمانان و حتی میان مسلمانان و مسیحیان، گفت: در حال حاضر، منطقه شاهد تنش های بی سابقه ای میان گروه های مذهبی، نژادی و قومی است که موجب نگرانی پیرامون آینده و امنیت ملت های منطقه است.

علامه نابلسی تقویت روابط و اعتماد دوجانبه مسلمانان و مسیحیان را راه رویارویی با این اقدام های تروریستی دانست و خواستار تلاشی گسترده و جدی برای کنترل واکنش های خشمگینانه در برابر این جنایت ها که هر لحظه ممکن است به کشمکشی خونین تبدیل شود، شد و گفت: همه محافل دینی، سیاسی و مردمی باید اینگونه اقدام ها را محکوم کنند./981/گ
ارسال نظرات