۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۹۳۶۱۲
حجت الاسلام قرائتی:

انس با قرآن در تحصیلات حوزوی، اصل است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس ستاد اقامه نماز کشور، در جمع طلاب تبریزی با تأکید بر اخلاص در تحصیل علوم حوزوی گفت: انس با قرآن از اصول مهم در تحصیلات حوزوی است.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محسین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه تبریز اظهار داشت: بزرگترین آفت تحصیل علوم مختلف از جمله علوم دینی، تکبر و غرور است.

وی با تأکید بر اخلاص و تواضع در کسب معارف دینی خاطر‌نشان کرد: اقشار مختلف دوستدار عالمی مردمی هستند، توجه به اصول و زی طلبگی ضرورتی مهم در حوزه های علمیه محسوب می شود.

وی با بیان این‌که مدرک‌گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می شود، گفت: به خاطر دریافت مدرک درس نخوانید، چراکه ‌در دنیا و در آخرت عاقبت به خیر نخواهید شد.

حجت الاسلام قرائتی انس با قرآن را یکی دیگر از اصول مهم در تحصیلات حوزوی دانست و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تفسیر قرآن باید درس جدی همه پایه های تحصیلی باشد؛ همچنین بهتر است در ساعات درس اخلاق حوزه، آیات اخلاقی قرآن طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از برخی کلاس های اخلاق در مدارس علوم دینی گفت: متاسفانه گاهی در این کلاس ها مطالبی بدون استناد و منابع تاریخی مطرح می شود که اولا خلاف واقع است، ثانیا ممکن است طلاب جوان را از اصول و واجبات منحرف کند.

وی مباحثه، یادداشت برداری، نظم در تحصیل، خوش خطی، نماز اول وقت، مدیریت زمان و ارائه مطالب مستند، مستدل و کاربردی را از مهم‌ترین وظایف طلاب در دوران تحصیل علوم حوزوی دانست و گفت: امروز جامعه نیازمند روحانیت آگاه، توانمند و جامعه شناس است، در واقع اسلام نیز اسلام شناس می خواهد.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مطالعات ضمن درسی طلاب در خصوص مسائل و شبهات مربوط به مهدویت شد و در پایان با تاکید بر توجه بیش از پیش طلاب نسبت به معارف قرآنی تصریح کرد: خط‌کش زندگی ما قرآن و اهل بیت است، از این رو دشمنان درصدد ضربه به معارف قرآن و ائمه اطهار هستند.

گفتنی است، این گردهمایی با حضور طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران شهر تبریز همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات