۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۹۵۰۰۹

پایان‌نامه های سطح چهار حوزه علمیه عهده‌دار نوآوری علمی و پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امروز نیروهای خوبی به لحاظ کمی در حوزه های علمیه تربیت شده اند که مستعد طرح و پرداختن به موضوعات جدید هستند.
ابوالفضل گاييني، مدير گروه مديريت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه


ابوالفضل رحیمی گائینی، مدیر گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از آسیب‌ها در زمینه پایان‌نامه نویسی حوزوی، مروری بودن به جای پژوهش محوری است.

وی با اشاره یه اینکه سطح سه حوزه معادل کارشناسی ارشد دانشگاه ها است، بیان داشت: به نظرم این قیاس مطلوب نیست و به مراتب دانسته ها و مهارت‌های یک طلبه سطح سه از دانشجوی مقطع ارشد بالاتر است.

وی بیان داشت: پایان نامه ارشد تمرینی برای کتاب نویسی است و شروعی برای نویسندگی است و به دلیل کمبود تجربیات، انتظارات بالایی نمی توان از آن داشت.

این محقق حوزوی بیان داشت: نباید از پایان نامه های سطح سه زیاد متوقع بود و انتظار تولید نظریه و راهگشایی و توسعه علمی داشت.

این محقق حوزه و دانشگاه بیان داشت: در سطح چهار حوزه همچون دوره دکترا باید نویسنده، توسعه در علوم را عهده دار شود و به ادبیات آن علم بیفزاید.

وی ادامه داد: از پایان نامه های حوزی سطح چهار انتظار می رود که با خلاقیت در علم نوآوری ایجاد کنند.

این پژوهشگر بیان داشت: موضوعات در تحقیقات و پایان نامه ها باید از متن نیازهای مردم استخراج شده باشد و به حل آن بیندیشد.

وی گفت: امروز در پایان نامه های حوزوی شاهد انتخاب موضوعات به روز و کارگشایی همچون تغییر جنسیت، رحم اجاره ای، مرگ مغزی و دیگر موضوعات به روز هستیم.

این محقق حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز نیروهای خوبی به لحاظ کمی در حوزه های علمیه تربیت شده اند که مستعد طرح و پرداختن به موضوعات جدید هستند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات