۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۹۵۳۳۰
معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

کارگروه تحول در حوزه علمیه اصفهان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، از تشکیل کارگروهی ویژه به منظور بررسی و پیگیری بیانات و مطالبات تحول گرایانه مقام معظم رهبری در حوزه علمیه اصفهان خبر داد.
بازديد معاونان حوزه علميه اصفهان از خبرگزاري رسا تحول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خطاط معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، روز دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در قم، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این شهر مذهبی و علمی، بیانات ایشان را نقطه عطفی تاریخی در روند حرکتی حوزه های علمیه توصیف کرد.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با حوزویان داشتند، مطالب بسیار کلیدی و دقیقی را مطرح کردند که این مساله برای طلاب و اساتید بسیار جالب توجه بود.

حجت الاسلام خطاط تصریح کرد: خوشبختانه بعد از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری درباره تحول، در بین طلاب، اساتید و علما جنب و جوش بسیار خاصی ایجاد شده است.

معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته و عنایت شورای معاونان حوزه علمیه اصفهان تصمیم گرفتیم این مساله را به صورت مستقل دنبال و پیگیری کنیم.

وی گفت: در این راستا کارگروه پیگیری بیانات و راهکارهای مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه علمیه اصفهان را تشکیل داده ایم که خوشبختانه اعضا و دست اندرکاران این کارگروه با جدیت مشغول کار و فعالیت هستند.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: در آینده نزدیک نتایج و جمع بندی کار این کارگروه را که مطالبات مقام معظم رهبری در سفر به قم را پیگیری و دنبال می کند، اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام مجید جلالی معاون امور مدارس و طلاب حوزه علمیه اصفهان نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت های معاونت مربوطه ارائه کرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف حوزه، تمرکز زدایی از قم را یک امر ضروری ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب مسؤولان شاهد تحقق این مساله مهم باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از حوزه های علمیه شهرستان ها، اطلاع رسانی عملکرد و اقدامات مدارس علمیه شهرستان ها را ضروری دانست و ابراز داشت: متاسفانه اخبار و رویدادهای حوزه های علمیه به ویژه مدارس شهرستان ها کمتر اطلاع رسانی می شود.

معاون امور مدارس و طلاب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به پیشینه درخشان حوزه این استان، تاکید کرد: حوزه علمیه اصفهان از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و متاسفانه کمتر به این مساله توجه شده است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: ضروری است پیشینه و بزرگان حوزه علمیه اصفهان معرفی و به جامعه شناسانده شوند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات