۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۹۵۵۲۸
امام جمعه موقت اهواز:

اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات موجب افزایش نذورات مردم شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان، باید جنبه مردمی بودن خود را در همه امور مربوط به ستاد حفظ کند.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید‌ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته، در جمع مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیشترین نفوذ را بر کشور عراق از جهات مختلف، سیاسی، فرهنگی و معنوی را در جهان دارد؛ مسؤولیت بازسازی عتبات عالیات در خاورمیانه و ایران اسلامی، بر دوش استان ولایت‌مدار خوزستان به لحاظ همجواری با کشور عراق و ضریح‌های متبرکه، نهاده شده است.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: همه تلاش چند ساله ستاد عتبات‌عالیات در خوزستان مرهون عشق و علاقه مردم استان، همراهی مدیران و مسؤولان استانی و تلاش برای اعتمادسازی و اطلاع رسانی توسط کارکنان ستاد عتبات عالیات در استان است.

حجت الاسلام حسن زاده، ابراز داشت: امید است که همین روند همکاری و همراهی با ستاد همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان به اهداف متعالی مد‌نظر دست یافت؛ خوزستان همواره در امور خیر پیش‌قدم بوده و لذا از این مردم توقع ویژه‌ای برای انجام کارهای خیر می‌رود.

امام جمعه موقت اهواز، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان، باید جنبه مردمی بودن خود را درهمه امور مربوط به ستاد حفظ کند و هیچ‌گونه وابستگی خاصی به هیچ ارگان یانهاد دولتی وخصوصی نداشته باشد، چراکه نهادی که جوشیده‌ خود مردم باشد هیچ خللی در آن وارد نمی‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در حیطه کاری ستاد‌های بازسازی در استان بحث سالم‌سازی است؛ حداقل خواست مردم و نتیجه اعتماد آن‌ها به این ستاد این است که آن‌ها تمایل دارند نذوراتشان مستقیما صرف بازسازی حرمین شرفین در عتبات‌عالیات شود، نه برای هزینه‌های جانبی، هرچند که این هزینه‌ها لازم‌الاجرا و ضروری باشند و باید برای تامین هزینه به فکر راه دیگری بود.

حجت الاسلام حسن زاده، با اشاره به این که هر دینی با شعائر و ظاهری خاص زنده است، اظهار داشت: باید همه دست به دست هم دهیم تا از مردم ایران به ویژه مردم خوزستان آثار خوبی در عتبات عالیات باقی بماند.

وی با اشاره به این که با برطرف‌شدن موانع موجود در این ستاد، فعالیت‌ها با هدفمندی بیشتری انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این ارتباط کارهای متعددی برای بازسازی اماکن عتبات عالیات انجام گرفته است؛ با اقدامات انجام شده نذورات مردم ساماندهی بیشتری یافته است و هرسال میزان این نذورات افزایش می‌یابد./945/پ202/ص
ارسال نظرات