۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۶۲۲۳
آیت الله نوری همدانی:

صبر در مصیبت‌های ناگهانی سبب سربلندی در امتحان الهی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی ارومیه گفت: مصیبت‌ها و تنگناهایی که بر انسان وارد می‌شود، آزمایش الهی است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار خانواده‌های جانباختگان و مجروحان سانحه هوایی ارومیه با اعلام این‌که در پنجاه جای قرآن خداوند از آزمایش انسان‌ها سخن گفته است، افزود: خداوند انسان‌ها را به شیوه های مختلف مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد که این مسأله ارتباط مستقیم با عملکرد بشر دارد.

وی اظهار کرد: در برابر این مصائب و امتحانات الهی نوع رفتار انسان‌ها حائز اهمیت است و باید در برابر خواسته‌های خداوند و مقدرات سر تسلیم فرود آورد و صبور و بردبار بود.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را به وسیله عواملی چون ترس‌، کمبودها، مرگ و بلایای طبیعی می‌آزماید که انسان‌ها باید در مواجهه با این موارد صبر پیشه کنند؛ چون خداوند مصلحت ما را بهتر می‌دانند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه‌«انا لله و انا الیه راجعون» خاطر‌نشان کرد: بازگشت همه ما به سوی خداوند است و نباید در پیشامدهای ناگواری که برای ما اتفاق می‌افتد کفران نعمت کرده و ناله و زاری کنیم./936/پ202/س
ارسال نظرات