۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۹۶۴۸۱

حال و هوای شلمچه در اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی فریاد «تا ابدالدهر بدهکار حسینم» از سوی دلباختگان سیدالشهدا(ع) در مشهد شهدای شلمچه طنین‌انداز شد.
يادمان شهداي گمنام شلمچه
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، امروز در اربعین اباعبدالله الحسین(ع) فضای مناطق عملیاتی خوزستان از جمله شلمچه از زمزمه‌های آشنای حسینی رهروان قیام عاشورا آکنده شده است.

نوجوانان، جوانان و خانواده‌های خرمشهری از ساعت هفت صبح امروز با تجمع در میدان مقاومت خرمشهر، حرکت خود را به سمت مشهد شهدای شلمچه آغاز کردند.

عشاق اباعبدالله الحسین با مرثیه‌سرایی مسیر 15 کیلومتری تا شلمچه را پیمودند و هم‌اینک در مشهد شهدای شلمچه فریاد«تا ابدالدهر بدهکار حسینم» را سر می‌دهند.
حرکت این دلباختگان کوی حسینی حال و هوای شب‌های جبهه‌ها و خاکریزهای دفاع مقدس را زنده می‌کند.

رهروان قیام عاشورا به‌منظور زنده نگاه داشتن این حماسه بزرگ در کنار مزار شهیدان شلمچه در رثای اباعبدالله الحسین بر سر و سینه خود می‌کوبند.

گرامیداشت اربعین حسینی در مناطق عملیاتی از جمله شلمچه نه یک عزاداری بلکه پیوند تاریخ دفاع مقدس با نهضت عاشورا است.

یکی از شهروندان خرمشهری در همین زمینه اظهار داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های قیام عاشورا و دفاع مقدس از جمله اهدافی است که این آیین دنبال می‌کند.

یاسمن پایزدان خاطرنشان کرد: مردم با این حرکت نمادین ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های آن امام همام در رثای اباعبدالله الحسین(ع) سوگواری می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری که به همراه فرزندش در این آیین شرکت کرده بود، گفت: امروزه با توجه به تبلیغات سوء دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی تجدید میثاق با آرمان‌های دفاع‌مقدس و عاشورای حسینی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی بالدی اضافه کرد: عزاداری در رثای اباعبدالله الحسین را هیچ‌گاه ترک نخواهیم کرد و در راستای الگوگیری از قیام اباعبدالله الحسین همچنان آیین‌های محرم و صفر را پرشورتر از گذشته همراه با شعور حسینی برگزار می‌کنیم.

این شهروند خرمشهری گفت: امیدوارم با الگوگیری از قیام عاشورا بتوانیم در مقابل یزیدیان زمان ایستادگی کنیم.

حضور چشم‌گیر کاروان‌های راهیان نور در اربعین حسینی

مدیر یادمان شهدای شلمچه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: امروز حضور کاروان‌های راهیان‌نور نیز همزمان با اربعین حسینی در مشهد شهدای شلمچه چشمگیر بود.

مهدی کشوری خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 4 هزار زائر از یادمان بازدید می‌‌کنند که با توجه به اربعین حسینی امروز زائران مشهد شهدای شلمچه از این تعداد فراتر رفت.

وی افزود: همچنین طی روزهای گذشته روزانه یک هزار و 500 زائر در قالب کاروان از مرز شلمچه به سوی کربلای حسینی می‌شتابند.

مدیر یادمان شهدای شلمچه ادامه داد: باتوجه به صدور مجوز تردد زوار انفرادی طی روزهای گذشته 10 تا 15 زائر برای حضور در جوار حرم اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی با پای پیاده از مرز شلمچه گذشتند.

به‌راه افتادن کاروان پیاده‌روی عشاق اباعبدالله الحسین(ع)

مدیر عامل موسسه فرهنگی، ورزشی یادآوران شلمچه نیز در خرمشهر اظهار داشت: امروز همزمان با اربعین حسینی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا کاروان پیاده‌روی عشاق اباعبدالله الحسین به سمت شلمچه را به راه انداختیم.

ایرج جهانگیر خاطرنشان کرد: این آیین سال گذشته نیز با حضور ورزشکاران خرمشهری اجرا و مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: امیدواریم عزاداری‌های همه دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) مورد عنایت درگاه احدیت قرار گیرد./945/د102/س

ارسال نظرات