۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۶۵۱۴
همزمان با اربعین حسینی برگزار شد؛

گشایش پنجمین نمایشگاه کتابت اسماءالله در ماهشهر

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی پنجمین نمایشگاه استانی کتابت اسماءالله با عنوان غمستان نی، در ماهشهر آغاز به کار کرد.
الله، اسماء الحسني الله، اسماء الحسني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عزیز حیدری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر، روز گذشته، در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه استانی کتابت اسماءالله با عنوان غمستان نی، همزمان با اربعین حسینی، اظهار داشت: گردهمایی هنرمندان در چنین روزی سبب افتخار برای جامعه خوشنویسان است.

حیدری افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر به کمک اساتید برتر کشور و مسؤولان انجمن‌های خوشنویسی استان و خوشنویسان برتر استان اقدام به برگزاری این جشنواره کرده که امید است در دوره‌های بعد سطح مسابقات بهبود یافته و بازدید عمومی از این نمایشگاه‌ها چشمگیر باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری مداوم این گونه نمایشگاه‌ها در سطح استان و شهرستان می‌توان هنر خوشنویسی را که یکی از هنرهای ایرانی، اسلامی اصیل است در میان هنر دوستان و مردم پایه‌گذاری کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ادای دین هنرمندان و خوشنویسان استان در روز اربعین حسینی به ساحت مقدس امام حسین (ع) بیان کرد و افزود: این نمایشگاه در چهار بخش نقاشی‌خط، سیاه‌مشق، ثلث و کتابت برگزار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر، استقبال پرشور خوشنویسان از این نمایشگاه را بسیار مسرت بخش دانست و اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح خوشنویسی در استان خوزستان بالاتر برود.

وی افزود: هنر خوشنویسی در کشور و به ویژه در استان خوزستان در مقایسه با دیگر رشته‌های هنری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و با امکانات حال حاضر خوشنویسان نمی‌توانند به خوبی ظرفیت هنری خود را نشان دهند که در حال حاضر برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت خوشنویسی در دست اجراست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر، خاطر نشان کرد: البته با تمام کمبودهایی که خوشنویسان خوزستانی دارند باید قلم و اصالت خط آنها را تحسین کرد و با ارائه امکانات بیشتر به این عزیزان برای پیشبرد سطح خوشنویسی به آنها کمک کرد.

حیدری در پایان سخنان خود، یادآور شد: با کمک ارگان‌های ذی‌ربط در سال‌های آینده استان خوزستان می‌تواند اساتید بزرگی در هنر خوشنویسی به جامعه معرفی کند که این مسأله باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار بگیرد./945/202/ص
ارسال نظرات