۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۶۶۰۲

مرکز پاسخگویی به شبهات دینی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تبریز در صحن امامزاده سیدحمزه خبر داد.
پاسخگويي به سوالات ديني
حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بازسازی و احیای امامزاده سیدحمزه تبریز واقع در خیابان ثقه الاسلام که همواره با خیل زائران مواجه است، جزو اولویت های کاری این اداره کل در سال های اخیر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: صحن این امامزاده در قدیم الایام متعلق به حوزه علمیه وحیدیه بوده که دارای 6 حجره است و در وقفنامه این مکان نیز عنوان وقف برای طلاب قید شده است.

حجت الاسلام نوبری ادامه داد: استفاده حوزه‌های علمیه استان از این مکان بنا به دلایلی غیرممکن است، از این رو درصدد هستیم تا مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تبریز در صحن امامزاده سیدحمزه تبریز راه اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: البته به جای این مکان، زمین دیگری برای احداث حوزه علمیه ای جدید در شهر تبریز در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک اخبار آن منتشر می‌شود.

وی از توسعه کتابخانه و قرائتخانه آستان امامزاده سیدحمزه تبریز خبر داد و گفت: دارالقرآن این مکان مقدس نیز با حضور اساتید برجسته قرآن کریم در استان راه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام نوبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: نباید به مساله وقف مقطعی نگاه شود، امروز احیای موقوفات رسالت دینی همگان است، چنان‌که ربع رشیدی تبریز در 7 استان کشور دارای موقوفه است که باید شناسایی و احیا شوند./935/پ203/س
ارسال نظرات