۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۹۶۷۸۰
مسؤول شورای هماهنگی آذربایجان شرقی:

مردم مجری برنامه های دهه فجر هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در مناسبت های ملی و مذهبی به صورت مردمی همواره با نتایج مطلوب و تأثیرگذاری همراه بوده است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، شب گذشته در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر در سال همت مضاعف و کار مضاعف جلوه ای متفاوت از سال های گذشته خواهد داشت.

وی از فعالیت 27 کمیته در ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور 12 بهمن، روز ولایت و رهبری و روز استقبال از آفتاب نام گرفته، که در این روز زنگ انقلاب در مدارس استان نواخته شده و جمعی از مسؤولان استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام تقی زاده دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اعزام اکیپ‌های پزشکاران به روستاها برای ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، گلباران مزار شهدا، همایش‌های بصیرت به همت کمیته دانشجویان و استادان، برگزاری نمایشگاه شهدای روحانی، تجلیل از کارگران، کارمندان و بانوان نمونه استان و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب انقلاب و عکس را از جمله برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

وی از افتتاح 601 طرح عمرانی در سراسر استان خبر داد و گفت: همایش روحانیت، تجلیل از نخبگان، انتخاب شهر و محله نمونه، سرود دسته جمعی انقلاب با حضور 1357 دانش آموز در روز راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری شب شعر طنز، اختصاص 791 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های برادران نظامی در پایگاه دوم شکاری، تکریم و تجلیل از بانوان محجبه استان و نصب دروازه قر؛آن در مسیرهای راهپیمایی از دیگر برنامه‌های دهه فجر استان آذربایجان شرقی است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام 280 مبلغ به مناطق مختلف این استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: محوریت برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر فرهنگی، هنری، اجتماعی و قرآنی است که با مشارکت خود مردم در مناطق مختلق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی اجرایی خواهند شد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر خاطرنشان کرد: نوآوری و نگاه ویژه مخاطب محور اولویت مهم برنامه‌های دهه فجر در سال‌جاری خواهد بود، به گونه ای که در بسیاری از این برنامه ها ضمن حضور جوانان شاهد پاسخگویی به شبهات ایشان در خصوص انقلاب اسلامی خواهیم بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر کیفی نگری در فعالیت های فرهنگی و مذهبی گفت: بزرگداشت شعائر اسلامی به عنوان رسالت اصلی این شورا با همکاری مجمع نمایندگان عضو این شورا و نهادهای مردمی و دولتی فعال در حوزه فرهنگ و معارف دینی استان است.

وی بر گسترش فعالیت‌های مردمی و حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف بر پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی در مناسبت های ملی و مذهبی به صورت مردمی همواره با نتایج مطلوب و تأثیرگذاری در استحکام آرمان های انقلاب اسلامی در دراز مدت همراه بوده است.

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه بر انسجام و هماهنگی نهادهای فرهنگی و دینی در برنامه های مذهبی تأکید کرد و گفت: پرهیز از موازی کاری و حرکت در جهت برنامه های ابتکاری برای ترویج ارزش های دینی ضرورتی انکارناپذیر است./935/پ202/س
ارسال نظرات