۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۹۷۱۱۶

اعلام برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری ویژه برنامه های علمی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به مناسبت دهه فجر خبر داد.
دهه فجر، انقلاب، بهمن
محسن صابری، مدیر اداره پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، انقلاب اسلامی را آغاز حرکت جدید فکری و علمی در حوزه های علمیه دانست و گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی نمادی است در تاریخ انقلاب که باید این حرکت های رو به جلو را در آن نمایان کرد.

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ایام دهه فجر ویژه برنامه های علمی پژوهشی ویژه ای در زمینه های کلام، فلسفه، عرفان و فقه برگزار می کند.

مدیر اداره پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: نشست عمومی فلسفه و عرفان از منظر دانشمندان شیعی با رویکرد ویژه امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام محمد حسین وکیلی به عنوان اولین نشست روز سه شنبه 19 بهمن ماه برگزار می شود.

صابری افزود: دومین نشست به صورت تخصصی با موضوع تبیین هماهنگی معاد صدرایی با آیات و روایات در روز 20 بهمن است.

وی اظهار داشت: نشست نقد کتاب «الکل و فراورده های آن» نوشته شبیری وحدتی نیز با حضور مولف این کتاب روز 24 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

رییس اداره امور پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: جلسه نقد کتاب الهیات الهی و الهیات بشری، تالیف محمد رضا حکیمی با حضور سید حسن اسلامی در 25 و 26 بهمن ماه از دیگر برنامه های پژوهشی این دفتر است.

وی با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب در سفر اخیرشان به قم در خصوص جایگاه فلسفه ابراز داشت: با توجه به این که تولید کتب و آثار فاخر فلسفی می تواند سهم بسزایی در تحقق این منویات داشته باشد، نقد و بررسی کتاب هستی و چیستی، تالیف حجت الاسلام غلام رضا فیاضی با حضور مؤلف و اساتید فلسفه در دستور کار قرار گرفته است.

صابری اضافه کرد: در همین راستا برگزاری دو نشست با موضوع موضع اهل بیت(ع) در قبال فلسفه و کلام و تأثیر فلسفه در فهم متون دینی از برنامه های آینده معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است./965/پ202/س
ارسال نظرات