۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۹۷۲۱۴
مدیر رادیو معارف:

نباید در دام دشمنان بیفتیم و موجب حذف یاران امام شویم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام لطفی نیاسر با بیان این که ما نباید در این دام شیطان بیفتیم و موجب حذف یاران امام شویم،‌ تصریح کرد: کسی جزو این ریشه طیبه است که شبیه اصل و ریشه باشد، ممکن است یک نفر همراه با امام حرکت کرده باشد ولی در ادامه مسیر حرکات، رفتار و گفتارش در مقابل حرکت امام باشد، چنین فردی جزو شاگردان امام نیست و خود به خود حذف می شود.
حجت الاسلام لطفي نياسري زييس راديو معارف


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در طول تاریخ به طور اساسی قم و قمیون در جریانات انقلابی، شیعی و ولایی مؤثر بوده اند و سرزمین قم خواستگاه مستعدی برای این امر بوده است.

وی در ادامه افزود: حضور بزرگانی همچون اشعریون، حضرت معصومه(س)، شیخ عبدالکریم حائری و حضرت آیت الله بروجردی در قم و وجود حوزه علمیه یک مرکزیت علمی و احساسی جدی ایجاد کرد و ممزوجیت مرکز احساسی یعنی حضرت معصومه(س) با مرکز علمی یعنی حوزه موجب کشیده شدن عقل و دل انسان ها به سوی قم شد.

مدیر رادیو معارف اظهار داشت: هم مردم قم زمینه و آمادگی داشتند و هم شهر قم به دلیل مرکزیت علمی و احساسی که داشت، توانست نقش الگو دهی برای سراسر کشور ایجاد کند و از این رو قم تبدیل به پایگاه مهمی برای نشر معارف اسلامی و انقلابی شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین روایاتی همچون« فیفیض منه العلم الی سایر البلاد» یا « قم حجت بر مردم اهل روی زمین می شود» نشانگر تأثیر و نقش قم در آخر الزمان و مردم سراسر دنیا است.

حجت الاسلام لطفی نیاسر یادآور شد: برای از بین بردن یک حرکت یا قوی نمی شود به صورت مستقیم به آن حمله کرد و ریشه آن را از بین برد، بلکه باید به صورت غیر مستقیم به آن حملکه کرد و با شکستن شاخ و برگ آن، آن را تضعیف کرد.

این فعال عرصه رسانه تأکید کرد: دشمن نمی تواند به صورت مستقیم به امام و آرمان های او حمله کند،‌ بلکه با حمله به یاران و اصحاب نزدیک امام و دور کردن آنان از امام و فکر امام، به صورت غیر مستقیم به حضرت امام(ره) و آرمان های او حمله می کند و درصدد است با این روش انقلاب اسلامی را تضعیف کند.

وی با بیان این که ما نباید در این دام شیطان بیفتیم و موجب حذف یاران امام شویم،‌ تصریح کرد: کسی جزو این ریشه طیبه است که شبیه اصل و ریشه باشد، ممکن است یک نفر همراه با امام حرکت کرده باشد ولی در ادامه مسیر حرکات، رفتار و گفتارش در مقابل حرکت امام باشد، چنین فردی جزو شاگردان امام نیست و خود به خود حذف می شود.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به این که در انقلاب ‌کسی حق سهم خواهی ندارد،‌بیان داشت: کسی که در ابتدا همراه امام بوده، در ادامه مسیر با امام بوده، همچنان در خط امام است و پایبند به امام و اندیشه های امام و از ابتدا نیز این اندیشه ها به ویژه اندیشه مترقی ولایت فقیه را قبول داشته است، چنین فردی هیچگاه از امام جدا نخواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است فردی امام را ندیده و در زمان حیات امام متولد نشده باشد، چنین فردی اگر به اندیشه های امام معتقد، وفادار و پایبند باشد، شاگرد امام است، کما این که اویس قرنی هیچگاه رسول اکرم(ص) را ندید و ما او را جزو شاگردان حضرت می دانیم.

می در پایان گفت: اما به کسانی که هر روز پیامبر(ص) را می دیدند و در خط ایشان نبودند یا نماندند نمی توانیم عنوان شاگرد پیامبر(ص) اطلاق کنیم یا اگر بگوییم شاگرد، این افراد شاگرد از مکتب رانده شده پیامبر(ص) هستند./919/ت302/ص

ارسال نظرات