۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۹۷۲۴۹
امام جمعه قم:

مسلمانان جهان باید با اتحاد برای بازیابی عظمت اسلام تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران برای جهان اسلام الگو شده است تاکید کرد: خوشبختانه روز به روز نیز امواج این انقلاب مرزها را بیشتر درمی نوردد و کشورهای مختلف آزاده از ملت ایران الگوگیری می کنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی بزرگ توصیف و بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت الهی تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز ایام الله دهه فجر و همزمانی این ایام با عزای اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادای احترام کردند.

خطیب جمعه قم، تحولات اخیر در کشورهای مختلف را به برکت موج بیداری برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: به اعتراف دوست و دشمن این حرکت ها که در کشورهایی از جمله، مصر، تونس، اردن و الجزایر صورت گرفت، برگرفته از انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: موج بیداری برخاسته در منطقه، سران استکبار و غرب را نگران کرده و آنها دنبال راه چاره هستند و مردم منطقه باید در این راستا هوشیار باشند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه سران استکبار امروز مستاصل و دستپاچه شده اند، خطاب به سردمداران کفر و استکبار تاکید کرد: خمینی کبیر این بار در قامت حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین به میدان آمده است و مردم نیز همواره شعار خامنه ای خمینی دیگر است، سر می دهند.

وی وحدت امت اسلام را امری ضروری توصیف و تصریح کرد: مسلمانان جهان باید با اتحاد و یکپارچگی برای بازیابی عظمت اسلام زیر پرچم ولایت امر مسلمین با تمام وجود تلاش کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران برای جهان اسلام الگو شده است تاکید کرد: خوشبختانه روز به روز نیز امواج این انقلاب مرزها را بیشتر درمی نوردد و کشورهای مختلف آزاده از ملت ایران الگوگیری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح و با بیان اینکه رهبری امام و پیشگامی مرجعیت و روحانیت یکی از مهم ترین این عوامل است، تصریح کرد: اسلام خواهی از دیگر عوامل پیروزی ملت ما بود که این مساله با سر دادن شعارهای الله اکبر مردم معنایی دیگر بخشیده شد.

امام جمعه قم التزام و اعتقاد به ولایت فقیه را عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ما در صحنه های مختلف به این اصل پایبند بوده و از ولایت فقیه و آرمان های والای انقلاب دفاع و حراست کرده اند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: وحدت ملت را عامل دیگری برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و خوشبختانه همه با تبعیت از امام وحدت خود را حفظ کرده و دشمنان را ناکام ساختند.

وی با بیان این که برخی برنامه های صدا و سیما ملی گرایان را تبلیغ می کند،  گفت: متاسفانه برخی از برنامه هایی که از این رسانه پخش می شود، ملی گرایان را تبلیغ می کند؛ باید توجه کرد که این برنامه ها به نفع انقلاب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با بیان اینکه ملی گرایان به دنبال قدرت بودند، افزود: امام راحل، مرجعیت شیعه و ولی فقیه به قدرت نمی اندیشیدند و تنها به ارزش های دینی و مردم توجه داشتند.

تولیت آستانه مقدسه حرم کریمه اهل بیت(ع) در بخش پایانی سخنان خود درگذشت پدر شهیدان مهدی و مجید زین الدین را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب آمرزش و علو درجات مسئلت کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات