۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۹۷۳۳۳
همزمان با دهه فجر؛

بیش از 170 پروژه عمرانی و خدماتی در قم به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم از بهره بردای بیش از 170 پروژه عمرانی، خدماتی و کشاورزی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.
حجت الاسلام محمد حسين موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار قم، پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، برنامه های دهه مبارک فجر در قم را تشریح کرد و از بهره بردای بیش از 170 پروژه در بخش های مختلف خبر داد.

حجت الاسلام موسی پور تصریح کرد: 171 پروژه در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر هزار و 590 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در بخش های عمرانی، خدماتی، شهری و سایر عرصه ها است.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به سیطره دیکتاتوری فاسد و مزدور پایان و ملت ایران را از حقارت نجات داد و دین را احیا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران عصر جدیدی در تاریخ دنیا شد و برای سعادت و نجات بشریت از سلطه استکبار یک نسخه بی بدیل به نام مردم سالاری دینی عرضه کرد.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه امواج انقلاب اسلامی بسیار گسترده شده و مرزها را درنوردیده است، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بی بدیلی را به دست آورده است.

نماینده عالی دولت در قم، در ادامه با تشریح پروژه های استان قم، سفر مقام معظم رهبری به استان را بسیار پرخیر و برکت ارزیابی و تاکید کرد: در این سفر بیش از 14 هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش های مختلف اختصاص یافت و مبلغ شش هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارگروه توسعه و عمران استان تخصیص یافته است.

وی افزود: امیدواریم با جذب این اعتبارات و هزینه مناسب آن از سوی دستگاه های مختلف شاهد جهش قم در بخش عمران و آبادانی باشیم.

استاندار قم، تقویت کانون های فرهنگی مساجد، تقویت هیات های مذهبی و پایگاه های بسیج، کمک به عمران و توسعه مساجد، اجرای طرح بصیرت سیاسی ویژه مدیران قم، اختصاص بیست میلیارد تومان جهت طرح های فرهنگی، تخصیص 10 میلیارد تومان جهت رفع محرومیت مناطق محروم و حاشیه ای شهر را از جمله طرح های اجرا شده در قم در سال جاری عنوان کرد.

وی احداث بیمارستان تامین اجتماعی، احداث سه مرکز فنی و حرفه ای، ساماندهی قبرستان وادی السلام، توسعه صحن شرقی حرم مطهر، بهره برداری از صحن بزرگ امام خمینی(ره)، احداث بیمارستان در منطقه محروم نیروگاه، بهسازی بافت های فرسوده، اتمام عملیات آبرسانی به قم و احداث خانه عالم در روستاهای قم را از جمله طرح های آینده استان قم ذکر کرد.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه پروژه آبرسانی از سرشاخه های دز به قم، مراحل پایانی خود را طی می کند، به سفر سوم هیات دولت به قم اشاره کرد و گفت: زمان سفر هنوز مشخص نیست، اما سعی می کنیم سفر سوم رییس جمهور و هیات دولت به گونه ای تنظیم شود که پروژه انتقال آب از سرشاخه ها نیز همزمان با این سفر به بهره برداری برسد. /924/202/ص
ارسال نظرات