۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۹۷۳۳۸

راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی در خراسان‌ شمالی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از راه‌اندازی دو مؤسسه قرآنی و هفت خانه قرآن روستایی در خراسان‌شمالی خبر داد.
قرآن
حمزه بابایی مقدم، سرپرست دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد اظهار داشت: در شش‌ماهه دوم امسال، دو مؤسسه قرآنی با دریافت مجوز از سازمان دارالقرآن‌ الکریم، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند و همچنین تعداد هفت خانه قرآن روستایی با کسب مجوز رسمی از اداره ‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی تأسیس شد.

وی بیان داشت: از این تعداد یک مؤسسه قرآنی در شهر بجنورد به نام مؤسسه قرآنی معراج و یک مؤسسه در شهر گرمه راه‌اندازی شد.

بابایی مقدم افزود: خانه‌های قرآن روستاهای زیارت از توابع شهرستان شیروان و قره‌مصلی از توابع شهرستان مانه و سملقان، تقی از توابع شهرستان فاروج، رباط قره‌بیل و چهارچوبه و دشت و چشمه خان از توابع شهرستان گرمه نیز تأسیس شدند.

سرپرست دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، تصریح کرد: ساماندهی فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌‌ترین فعالیت‌های دینی در کشور است، همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه منسجم، توسعه مؤسسات قرآنی ــ مردمی از طریق صدور مجوز است که دارالقرآن‌الکریم خراسان‌شمالی تاکنون براساس آن اهداف اقدام به تأسیس تعداد 26 مؤسسه قرآنی در سطح شهرها و 70 خانه قرآن روستایی در سطح روستاهای استان کرده است./966/پ202/س

ارسال نظرات