۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۹۸۳۰۵
رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

ساخت بازی‌ رایانه‌ای نیازمند‌ ایده‌های جذاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ارائه یک سری ایده‌های جذاب اسلامی و ارزشی، تنها فقدان بازسازی‌های ما است و البته که جز با کمک روحانیت نمی‌توان این امر را غنی سازی کرد.
ساخت بازی‌ رایانه‌ای نیازمند‌ ایده‌های جذاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از‌ ستاد خبری همایش روحانیت و رسانه، بهروز مینایی، رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با بیان اینکه رسانه‌های جدید، خصوصاًَ web2، رویکرد زندگی اجتماعی مردم را تا اندازه‌ای تحت شعاع قرار داده است، اظهار داشت: ما وظیفه داریم به صورت کاربردی این رسانه‌ها را بشناسیم و با توجه به اهمیت رسانه، از آن برای پیام رسانی ارزش‌های بومی – اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از این رسانه‌ها، در دنیای نرم افزار چندرسانه ای، بازی‌های رایانه‌ای است.

مینایی با اشاره به اینکه در این بازی‌ها برخلاف رسانه‌های دیگر مانند فیلم و انیمیشن، در دنیای مجازی حالت تعاملی و جذب مخاطب وجود دارد گفت: مخاطب در این دنیای مجازی خودش را فعال می‌بیند به گونه‌ای که برای کسب موفقیت باید از هنجارهای آن تبعیت کند، و این در حالی است که بیشتر این هنجارها مناسب فرهنگ غربی است.

وی گفت: ما اگر بخواهیم به این رسانه‌ها مسلط شویم، باید با این بازی‌ها آشنا شویم و نقاط جذاب آن را شناسایی کنیم؛ و از دریچه‌ای که دشمن وارد شده است، وارد گردیم تا بتوانیم پیام‌های ارزشی خود را منتقل کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه همیشه رسانه‌ها دوسویه هستند، عنوان کرد: این امر بدان معناست که در عین تهدید، فرصت مناسبی نیز هستند.

رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخورد سلبی با این رسانه‌ها را اشتباه دانست و افزود: با توجه به اینکه ما فرهنگ بومی و سنتی مخصوص خودمان را داریم و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای و غیره دنیای خاص خود را دارند؛ بنابراین با استفاده از این ظرفیت می‌توان پیام‌ها و ارزش‌ها به شکل قدرتمند انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه اکثر رسانه‌های بازی توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شوند، گفت: ما در مقابل علاوه بر این که می‌توانیم چهره‌ی زیبای اسلام را نشان دهیم، خواهیم توانست اهداف و خط قرمزهای دشمن را نیز نقض کنیم.

مینائی به امکانات محدود در این حوزه اشاره داشت و عنوان کرد: هزینه‌ای که دشمن برای تولید و تبلیغ بازی‌ها می‌کند بسیار زیاد است؛ به گونه‌ای که تبلیغ بازی‌ها به اندازه تولید بازی‌ها دارای اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم اهداف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را از طریق بازی‌ها دنبال کنیم.

رییس بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای در ادامه در خصوص نقش رسانه‌ها برای تبلیغ معارف اسلامی گفت: در دنیای مجازی به وجود آوردن فضاهایی که بتوان معارف اهل بیت را به شکل زیبایی انتقال داد، دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ما در دنیای وب، خصوصاً وب 2 فعال نبوده ایم، افزود: اگر ما رسانه مجازی را بشناسیم، بیشتر می‌توانیم از آن بهره ببریم.

وی اظهار داشت: البته همه سبک‌های بازی نمی‌توانند به یک گونه حامل پیام‌های ارزشی باشند. صاحبان ذوق و سلیقه باید به کمک ما بیایند تا بتوانیم جایگاه خوبی در این بازیها به دست آوریم، چرا که تا این کمک نباشد این تلاش‌های فنی به جایی نخواهد رسید. بازی یکی از پیچیده‌ترین رسانه‌های مجازی است و تا نتوانیم بازی جذاب، متناسب با ارزش‌ها بسازیم هیچ گاه نخواهیم توانست مخاطب خود را بیش از ده دقیقه پای یک بازی بنشانیم.

رییس بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای در ادامه در خصوص نقش روحانیت گفت: روحانیت می‌تواند فرهنگ ناب اسلام، قرآن و اهلبیت را در بازی نامه‌ها بگنجانند.

وی با اشاره به اینکه قدرت بازی سازی ما اثبات شده است، افزود: نقطه فقدان بازی سازی‌های ما ارائه ایده‌های جذاب اسلامی و ارزشی است و البته جز با کمک روحانیت نمی‌توان این امر را غنی سازی کرد./930/د102/س
ارسال نظرات