۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۹۸۴۸۷
حجت الاسلام بی ریا:

سکوت خواص در برابر جریان فتنه حمایت معنوی از فتنه گران است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از سکوت برخی خواص در جریان فتنه های سال گذشته و اغتشاشات 25 بهمن امسال، گفت: سکوت خواص در برابر جریان فتنه به معنای حمایت معنوی از این جریان است.
حجت الاسلام بي ريا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ناصرسقای بی ریا، رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در همایش «به سوی فردا» که در مسجد امام حسین(ع) رشت برگزار شد، با انتقاد از سکوت برخی خواص در جریان فتنه های سال گذشته و اغتشاشات 25 بهمن امسال، گفت: سکوت خواص در برابر جریان فتنه به معنای حمایت معنوی از این جریان است.

وی به سخنان متناقض و دو پهلوی خواص در برابر فتنه ها اشاره کرد و با بیان این که این گونه سخن گفتن به معنای حمایت از جریان فتنه است، خاطرنشان کرد: خواص باید در این برهه از زمان مواضع شفافی در برابر فتنه انگیزان داشته باشند.

حجت الاسلام بی ریا با محکوم کردن اقدام نفاق آلود فتنه گران در 25 بهمن بر ضرورت محاکمه علنی سران فتنه تأکید کرد و گفت: امروز محاکمه و اعمال قانون در خصوص سران فتنه یک ضرورت است.

رییس دفترجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براین که سران فتنه مصداق بارز فساد در زمین هستند، تصریح کرد: محاکمه و اعدام سران فتنه خواست عمومی ملت ایران است این خواسته در طول یک سال اخیر نیز به وضوح مشاهده شده است.

وی با بیان این که ضدیت و نفاق سران فتنه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشهود است، بیان داشت: باید با تشکیل دادگاهی به جرم فتنه گران رسیدگی شود و آنها در این دادگاه محاکمه شوند و قوه قضائیه نباید واهمه ای از محاکمه سران فتنه داشته باشد، چون این مسأله خواست همه ملت ایران است.

حجت الاسلام سقای بی ریا، سران فتنه را پیاده نظام دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و ادامه داد: این افراد در عمل مهره های دشمنان در اجرای توطئه های آنها در کشور هستند.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عملکرد نفاق آلود سران فتنه درطول یک سال اخیر ضرورت محاکمه این افراد را بیشتر کرده است، ادامه داد: با توجه به جنایت هایی که سران فتنه درطول این مدت مرتکب شده اند، اگراین افراد محاکمه شوند بر اساس جرم های مرتکب شده چندین بار به اعدام محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به موضع گیری نمایندگان مجلس در قبال سران فتنه گفت: امروز محاکمه این فتنه گران یک خواست عمومی است و قوه قضائیه باید هرچه سریعتر این خواست ملت ولایت مدار ایران اسلامی را عملی کند.

حجت الاسلام سقای بی ریا در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه رکن اصیل حکومت اسلامی محسوب می شود و در طول بیش از سی سال گذشته عامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مشاور سابق رییس جمهور در  امور روحانیت با بیان این که خرد هرجامعه ای در ولایت فقیه خلاصه می شود، افزود: خرد در هر جامعه اسلامی دوست آن جامعه است و اگراین عنصر مهم در جامعه ای وجود نداشته باشد به طور حتم فتنه درآن جامعه رسوخ خواهد کرد.

وی با تأکید براین که ولایت فقیه عامل رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی است، بیان داشت: اقتدار و عظمت ملت ایران در عرصه بین المللی نیز به دلیل وجود ولایت و رهبری است که همه ما باید آن را قدر بدانیم.

حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در طول بیش از بیست سال مدیریت خود، جامعه اسلامی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند، بیان داشت: امروز همه ملاک های بالای یک انسان نظیر علم، تقوا و مدیریت در امام خامنه ای متجلی شده است./950/پ202/ص

ارسال نظرات