۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۹۴۵
محقق حوزه علمیه قم:

امروز نظام اسلامی در تمامی ابعاد و زوایا از حوزه های علمیه دعوت به نظریه پردازی و مشارکت علمی می کند

خبرگزاری رساـ مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه، بیان داشت: مجموعه عظیم پژوهشی حوزه باید ساماندهی ومدیریت هدفمند شود تا در مقابل سوالات روز، پاسخ های مناسب ارائه دهد.
كتاب، كتابخوانيحجت الاسلام ثقفی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه آزاد تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: تولید علم به صورت پراکنده مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در یافت های بخشی، سازمانی، سلیقه ای نادرست است و باید در پژوهش به سمت هدفمند شدن و جهت دار بودن حرکت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر پژوهش بر اساس نیازها صورت بگیرد و مدیریت به صورت کلان باشد کمتر دچار تکرار، ندیدن مسائل اصلی و پرداختن به مسایل دسته چندم و کمی اثری پژوهش خواهیم شد.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: در عصر انقلاب اسلامی باید رابطه حوزه و جامعه درنظر گرفته شود و بر مبنای نیازهای جامعه و انتظارات نظام اسلامی، پژوهش صورت گیرد.

وی بیان داشت: امروز نظام اسلامی در تمامی ابعاد و زوایا از حوزه های علمیه دعوت به نظریه پردازی و مشارکت علمی می کند که این مطلب در دهه فعلی بارز تر است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: ده ساله اول انقلاب، کشور دچار جنگ بود و جامعه کمتر دچار مساله بود اما بعد از جنگ غفلت ها و سردی های بود که مدیریت جامعه را از مباحث اسلامی دور کرد.

وی با بیان اینکه لغزش ها، توقف ها، رکود ها و در برخی موارد نامهری کارگزاران کشور به منابع و روش های اسلامی مشهود بوده است، گفت: در دهه هشتاد رویکرد به اسلام و آموزه های اسلامی برای پیشرفت مورد توجه قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه های علمیه باید از این موقعیت ایجاد شده به خوبی بهره گیرند و به پرسش های نظام اسلامی پاسخ دهند.

وی بیان داشت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یکی کلان پرسش در مقابل حوزه های علمیه است که دارای ابعاد فراوانی است گه به هزاران پژوهش قابل تقسیم است.

این استاد حوزه علمیه گفت: مجموعه عظیم پژوهشی حوزه باید ساماندهی ومدیریت هدفمند شود تا در مقابل سوالات روز، پاسخ های مناسب ارائه دهد. /909/

ارسال نظرات