۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۹۱۴۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور:

تثبیت حاکمیت قرآنی در جامعه وظیفه اصلی فعالان دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران با بیان این که امروز رسالت جامعه قرآنی تثبیت حاکمیت فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند با تفکر قرآنی در جامعه اسلامی حاکم شود.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران، امروز در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد منطقه سه کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا در اردوگاه بادله ساری برگزار شد، زمینه‌سازی برای تقویت و رشد فرهنگ قرآنی در جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزه های قرآنی چراغ هدایت بشر در دنیای امروز است.

وی نبود توجه به آموزه های قرآنی را مهم‌ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر عنوان کرد و بیان داشت: همه باید برای سعادت و تعالی به مفاهیم الهی بیشتر توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران با بیان این که امروز رسالت جامعه قرآنی تثبیت حاکمیت فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند با تفکر قرآنی در جامعه اسلامی حاکم شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که موضوع قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه ضامن یک زندگی مؤمنانه است، تصریح کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی باید در همه شئون فردی و اجتماعی انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: برگزاری جلسات و مسابقات مختلف قرآنی پاسخی به فرموده‌های الهی و راهی در جهت رشد و شکوفایی بشریت است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران اظهار داشت: برای هدایت انسان نیروهای درونی و بیرونی در دستیابی به تعالی و تکامل در نظر‌گرفته شده که نیروهای درونی شامل عقل، وجدان، فطرت و عاطفه است که با دارا بودن این عوامل انسان از زشتی‌ها و پلیدی‌ها فاصله می‌گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد: وجدان از جمله ضمیرهای آگاه انسان است که با وجود آن راه رشد و تعالی بشریت هموار است و هیچ انسانی در جهان وجود ندارد که فضیلتی را زیر پا بگذارد و عذاب وجدان نداشته باشد.

وی یادآور شد: فطرت نیاز نیروهای درونی مقدسی است که با جاذبه و کشش مخصوص انسان را به بی‌نهایت سوق می دهد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به بی نهایت مطلق خاطر نشان کرد: خدا آگاهی و شناخت حقیقت هستی، خدایابی و خداپرستی از جمله مواردی است که در فطرت بی نهایت مطلق جاری و ساری است.

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین با اشاره به عوامل بیرونی هدایت انسان اظهار داشت: قرآن، پیامبران، امامان و نواب در زمان غیبت امام معصوم امام عصر(عج) از جمله عوامل بیرونی تأثیر‌گذار در سعادت بشریت هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: همچنان که در احادیث و روایات آمده است در زمان غیبت امام عصر(عج) مراجعه به راویان احادیث و مشعلداران دین برای هدایت ضروری است و در این مسأله مهم ولایتمداری در جامعه اسلامی نمایان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: اکنون هدایت‌پذیری از مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در زمان غیبت لازم است و نباید نادیده گرفته شود.

سید مهدی احمدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا نیز در سخنانی بیان داشت: این دوره از مسابقات در بخش شفاهی قرآن، ترتیل، حفظ و اذان است که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان منطقه سه دانشگاه برگزار شده است.

احمدی هدف از برگزاری این دوره مسابقات قرآن و عترت را تمسک به قرآن و عترت و ایجاد بنیان های استوار دینی و تقویت بنیه علمی و معنوی استادان، دانشجویان و کارکنان در زمینه علوم قرآن عنوان کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات