۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۹۱۸۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

مساجد مرکز تدوین برنامه فرهنگی‌ ضد صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مسجد را خانه خدا، سنگر اسلام و مرکز ساخت سلاح فرهنگی‌ ضد صهیونیسم دانست و گفت: مساجد در نظام جمهوری اسلامی محور اصلی اتحاد و همبستگی مردم در همه عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که مساجد همواره در طول تاریخ اسلام پایگاهی ‌برای تصمیم گیری‌های بزرگ، هدایت، دعوت مردم به دین مبین اسلام و ترویج خداپرستی بوده است، گفت: پیامبر اسلام در نخستین اقدام خود پس از ورود به شهر مدینه به ساخت مسجد در این شهر اقدام کرد که امروزه نیز جهانیان به ویژه مسلمانان از وجود مبارک این مکان مقدس بهره‌های معنوی و اعتقادی می‌برند.

مدیر‌کل اوقاف مازندران ادامه داد: اهمیت و ارزش مساجد در طول تاریخ در حدی بود که بسیاری از دشمنان اسلام از این مکان مقدس به عنوان محلی برای ضربه زدن به اسلام بهره بردند و به ساخت مسجد ضرار برای ضربه زدن به اسلام اقدام کردند که نقشه همه آنها از سوی پیامبر عظیم شأن اسلام نقش بر آب شد.

حجت الاسلام سهرابی گفت: اهمیت مساجد را نمی‌توان نکته‌ای غیر‌قابل انکار دانست به گونه‌ای که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از آن به عنوان سنگر یاد کرده و همواره به حضور در مساجد تأکید داشتند.

وی با اشاره به این که انسان با حضور در مسجد و با صیقل‌دادن روح و جسم خود به اوج کمال انسانی می‌رسد، ادامه داد: به همین منظور ایجاد یک فضای معنوی برای حضور هر چه بیشتر جوانان ضروری است به گونه‌ای که وقتی جوان در این محیط معنوی حضور می‌یابد با یک حس تازگی در خود، روبه‌رو می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: همان گونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز به سنگر بودن مساجد توصیه بسیاری داشتند باید نقش این سنگرها در همه امور فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی نشان داده شود.

وی‌ مسجد را خانه خدا، سنگر اسلام و مرکز ساخت سلاح فرهنگی‌ ضد صهیونیسم دانست و اظهار داشت: با حضور پر‌شور جوانان در مساجد سلاح فرهنگ و تقوا باید همچون تیری به قلب صهیونیسم باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مساجد باید محیطی را فراهم کند تا جوان بتواند پاسخ سؤالات خود را در این مکان مذهبی جستجو و به نتیجه برسد، افزود: مسجد در هدایت هر چه بیشتر افراد جامعه توانایی بالایی داشته و می‌تواند برای جوان راهگشا باشد.

وی با اشاره به این که دشمنان در زمینه تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند و مسؤولان باید برای مقابله با نقشه دشمنان و تبلیغات آنها، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند، تأکید کرد: با متمرکز‌کردن برنامه‌های فرهنگی مساجد و با سرمایه‌گذاری به موقع جلوی تبلیغات سوء دشمنان گرفته می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مساجد در نظام جمهوری اسلامی محور اصلی اتحاد و همبستگی مردم در همه عرصه‌های ملی و بین‌المللی است و امروزه نیز مساجد به عنوان هسته مرکزی، اعتبار و هویت ویژه‌ای را به محله‌ها بخشیده و مسجد می‌تواند به عنوان رابط بین مردم، هیأت امنا و مسؤولان در حل مشکلات محل مؤثر باشد.

وی افزود: اگر فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با اهداف مشخص انجام شود سبب حرکت جامه به سوی مسجد محوری می‌شود که در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم. 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: با توجه به تغییر رویکرد دشمنان در مبارزه با اسلام و مقابله از طریق جنگ نرم باید این مساجد سنگرها و پایگاه‌هایی باشند برای مبارزه با دشمنان اسلام تا از این راه ‌نقشه‌های صهیونیسم خنثی شود./950/ت302/س

ارسال نظرات