۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۹۲۳۲
سرپرست دفتر فرهنگی مدارس رستگاران:

گفتمان تربیتی باید از متن قرآن و سنت برآمده باشد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر فرهنگی مدارس رستگاران سراسر کشور گفت: باید به متن قرآن و حدیث برگردیم و واژگان موجود در سنت را به گفتمان‌های عملی تبدیل کنیم و آن را به عرصه آموزش و پرورش بکشانیم.
گفتمان تربیتی باید از متن قرآن و سنت برآمده باشد


حجت الاسلام عبدالله مرادی، سرپرست دفتر فرهنگی مدارس رستگاران سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز تربیت دینی بیان داشت: تربیت اسلامی در تلاش است تا انسان را در مسیر فطرت اسلامی رهنمون شود و انسان را به جایگاه خلافت الهی و انسان کامل برساند.

وی بیان داشت: انسان موجودی است که دارای ابعاد مادی و معنوی است و باید در مسیر قرب الهی بر مدار تعالیم انبیاء و اولیا حرکت کند.

این کارشنای فرهنگی با اشاره به اینکه پدر و مادر دارای نقش ویژه ای در تربیت کودک هستند، گفت: پدر با انتخاب همسر اولین گام را در تربیت فرزند برمی‌دارد و گونه‌های رفتاری والدین در مسیر رشد و بالندگی فرزندان نقش ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: مدرسه، محیط تربیتی جدیدی است که هر چقدر اسلامی تر باشد، در رسیدن افراد به تربیت کامل موثرتر است.

این محقق علوم اسلامی گفت: آیت الله جوادی آملی بر این مطلب تاکید دارند که ما می توانیم فیزیک و شیمی اسلامی داشته باشیم به شرطی که فضای آن را آماده کنیم و بتوانیم از بزنگاه‌ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام مرادی گفت: یک استاد هندسه در محیط درسی به راحتی می تواند با برهان خلف، وجود خداوند را اثبات کند و دانش حقیقی را برای دانش آموزان بیان کند.

وی گفت: معروف است که انگیزه ورود آیت الله مکارم شیرازی به حوزه علمیه، استاد شیمی وی بوده است.

این فعال فرهنگی اذعان داشت: در عرصه تربیت اسلامی تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام شده است اما هنوز به مرز تکامل نرسیده است.

حجت الاسلام مرادی گفت: باید تعریفی جامع و کلان از تربیت داشته باشیم و متولی مشخصی برای آن در جامعه تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کارهای تربیتی باید داری جنبه های کیفی باشد، گفت: باید از کارهای سطحی، بی‌برنامه گی و کارهای کمی برای گزارش کار دادن پرهیز کنیم.

این محقق حوزه علمیه قم گفت: باید به متن قرآن و حدیث برگردیم و واژگان موجود در سنت را به گفتمان‌های عملی تبدیل کنیم و آن را به عرصه آموزش و پرورش بکشانیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات