۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۹۳۳۰
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

ثبت 7 موقوفه جدید در شهرستان اسکو

خبرگزاری رسا ـ ثبت هفت موقوفه جدید در اسکو و اهدای 79 حزب نسخه خطی قرآن مجید وقفی به کتابخانه مرکزی تبریز از اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اصغر همایونی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسکو گفت: طی سال جاری، 400 چهره قرآنی در شهرستان اسکو شناسایی و پرورش یافته اند که از این تعداد 21 نفر در مسابقات استانی شرکت کرده و به مرحله کشوری نیز راه یافته اند.

وی همچنین از ثبت هفت موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و بیان داشت: شناسایی افراد بی بضاعت و بدون سر پناه در تمام نقاط این شهرستان، خرید دارو برای افراد بیماری که توان مالی لازم را نداشته اند، اختصاص محل هایی برای بی سرپناهان و کمک مالی برای افراد بی بضاعت از جمله دیگر فعالیت های این سازمان است که بخشی از این امور با اعتبارات اموال وقف شده و بخشی نیز از کمک بخش های دولتی تامین شده است.

پویانمایی حباب در تبریز تولید می شود

علیرضا سلمانپور به دنبال آغاز پروژه پویانمایی «حباب» اظهار داشت: فیلمنامه این فیلم در راستای تبیین مفاهیم معرفتی معاد و جهان پس از مرگ نگارش شده و در آن تلاش شده تا با ارائه داستانی لطیف جایگاه جهان پس از مرگ برای مخاطب به روشنی بیان شود.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «حباب»، مفهوم معاد را به عنوان یکی از اصول دین اسلام نیازمند توجه بیش از پیش فیلمسازان دینی دانست و گفت: معاد و آخرت مفاهیمی سینمایی هستند که امروزه در جهان غرب دستمایه تولیدات پرمخاطب می‌شوند و هنرمندان جهان اسلام نباید از این مقوله غافل باشند.

سلمانپور در ادامه با اشاره به نمادهای به کارگیری شده در فیلم «حباب»، این فیلم را مرتبط با مقوله شهادت دانست و گفت: در این فیلم تلاش شده است تا مخاطب پس از تماشای فیلم از نظر روانی به این نتیجه برسد که شهادت عین ماندن است و این در راستای آیه «عِندَ ربِّهم یَرزِقوُن» قرآن مجید است.

عضو اتاق فکر سینمای حوزه هنری آذربایجان شرقی، زمان تقریبی این فیلم را شش دقیقه عنوان کرد و گفت: این فیلم به شیوه دو بعدی و با طراحی دستی تولید می‌شود.

79 حزب نسخه خطی قرآن مجید وقفی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا می شود

سید کمال الدین سید مدنی گفت: این قرآن های خطی توسط آقای محمد تقی روضه خوان، ولد مرحوم کربلائی خلیل ساکن محله تاج احمدی تبریز در مورخه 1318 هجری قمری یعنی بالغ بر 114 سال پیش کتابت و توسط شیخ محمد صحاف صحافی شده است.

رییس کتابخانه مرکزی تبریز افزود: این نسخ توسط حاج محمد باقر فرش فروش فرزند کربلائی حسن ممقانی به مسجد المهدی(عج) تبریز وقف شده که جهت حفاظت بیشتر از این نسخ ارزشمند و منحصر به فرد، پس از انجام استفتاء از محضر حضرات عظام آیت الله سید علی خامنه ای و آیت الله مکارم شیرازی در مراسمی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا می شود.

به گفته وی، مراسم اهدای این قرآن های خطی روز چهارشنبه 11 اسفند در تالار مرحوم نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار خواهد شد.

بیش از یک هزار نفر از میانه عازم مناطق جنگی می شوند

فرماندار میانه از اعزام بیش از یک هزار و 490 نفر از این شهرستان به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس خبر داد.

تقی خلفاپور در نشست هماهنگی کاروان راهیان نور با حضور اعضای شورای اداری شهرستان میانه با تاکید بر اثرات فراوان معنوی این سفر در بین مردم گفت: یکی از ارزش های پایه ای که موجب پایداری نظام جمهوری اسلامی است فرهنگ ایثار، شهادت و حفظ این فرهنگ است.

فرماندار میانه با بیان اینکه برنامه کاروان راهیان نور یکی از موثرترین برنامه های پایانی هرساله نظام به شمار می رود، افزود: در پایان سال جاری یک هزار و 490 نفر از مردم شهرستان میانه در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق جنگی می شوند./935/د101/س
ارسال نظرات