۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۹۹۳۹۷
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله العمری در مسجد اعظم قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله شیخ محمد علی العمری رهبر فقید شیعیان کشور عربستان با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیان و دیگر اقشار مردمی از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم چهلمين روز درگذشت شيخ العمري در مسجد اعظم قم مراسم چهلمين روز درگذشت شيخ العمري در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله شیخ محمد علی العمری رهبر فقید شیعیان کشور عربستان، سه شنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، علمای عربستان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که از سوی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد، حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی و آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت سایر مراجع حضور داشتند.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله گرامی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران، حجت الاسلام والمسلمین ملکا، مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم و همچنین جمعی از علمای مدینه از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت رهبر فقید شیعیان عربستان بودند که با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره آن عالم فقید و مجاهد مکتب اهل بیت(ع) را گرامی داشتند.

آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم، شخصیت این عالم ربانی و فقید را ستایش و از وی به عنوان عالمی جلیل القدر که عمر خود را وقف نشر ترویج مکتب اهل بیت(ع) نمود یاد کرد.

وی بیان داشت: آیت الله العمری عمر با برکت خود را در راه حفظ و صیانت از آرمان های مکتب تشیع و نشر معارف غنی اهل بیت(ع) صرف کرد و با روش اعتدالی توانست در شهر مدینه که متاسفانه تبدیل به مرکز وهابیون شده است، معارف غنی ائمه اطهار(ع) را نشر دهد.

آیت الله استادی تاکید کرد: این عالم مجاهد در راستای خدمت به دین و نشر معارف اهل بیت(ع) متحمل مرارت های بسیار شد از این رو بعد از ارتحال وی نیز مراجع و علما از شخصیت وی به نیکی یاد کردند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات