۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۹۸۶۹
علمای شیعه بحرین نسبت به نقشه های فتنه انگیزانه حکومت هشدار دادند؛

قیام مردم بحرین قیامی ملی و وحدت آمیز است

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین با اشاره به نقشه های رژیم جهت ضربه زدن به وحدت ملی، بر لزوم هوشیاری ملت در برابر این نقشه های فتنه انگیزانه تاکید کرد.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین در بیانیه ای نسبت به درگیری و نزاع های مذهبی هشدار داد و بر لزوم وحدت میان قشرهای مختلف ملت تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: بحرین از گذشته تاکنون، سرزمین محبت و همزیستی میان همه مذاهب و قشرها خصوصا میان شیعیان و سنی ها که دو رکن اساسی ملت به شمار می آیند بوده است و راهپیمایی و اعتراضات صورت گرفته، جنبشی سیاسی و مسالمت آمیز بوده که قشرهای مختلف در آن حضور دارند و طی آن، در صدد تاسیس نظامی که اراده ملت به صورت واقعی در آن نمایان باشند هستند.

این مجلس افزود: این خواسته های ملت سبب تحکیم وحدت ملی می شود و حقوق ملی که سال هاست مصادره شده است را بازمی گرداند، ولی برای تحقق این امر باید به شدت از تلاش های دشمنان که در صدد شعله ور ساختن آتش فتنه مذهبی هستند هوشیار بود.

علمای شیعه بحرین بر لزوم وحدت اسلامی و ملی در این کشور تاکید کردند و اظهار داشتند: قیام ملت در برابر استبدادی که بر کشور حاکم است صورت پذیرفته و گروه یا طایفه ای از ملت را هدف قرار نداده است و در جهت تحقق مطالبات عادلانه همه شهروندان تلاش می کند، بنابراین باید به شدت از نزاع های طایفه ای که برگ برنده دشمن به شمار می آید دوری کرد و بر وحدت اسلامی و ملی و وحدت آینده و برابری حقوق همه فرزندان ملت به دور از مسایل مذهبی تاکید ورزید.

مجلس اسلامی علمای شیعه تاکید کرد: نظام در پی گسترش فتنه های مذهبی است تا بتواند با این شیوه به اراده ملی ضربه وارد کند و مردم را از خواسته های خود منصرف سازند. از همه شهرندان خصوصا دانش آموزان و دانشجویان می خواهیم تا از تنش مذهبی و خدعه های سیاسی برحذر باشند و از این عزیزان می خواهیم تا به درس و علم خود مشغول باشند و جو علمی و آموزشی مدارس و دانشگاه ها را حفظ کنند.

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: خواسته های ملت بسیار روشن است و هر گفت و گو و مذاکره ای باید بر اساس این خواسته ها صورت گیرد و از مسوولان می خواهیم تا همه زندانیان سیاسی خصوصا محمد البوفلاسه که به دلیل حمایت از قیام شهروندان زندانی شده است را در اسرع وقت آزاد کنند./980/گ
ارسال نظرات