۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۲۱۴۵۶
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت شریف ترین عنوان وحدت است

مقاومت شریف ترین عنوان وحدت است
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی شریف ترین عنوان وحدت است زیرا میان مسلمان و مسیحی تفاوتی قائل نمی شود.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در کنفرانس وحدت اسلامی در شهر صیدا در جنوب لبنان تصریح کرد: امروز شریف ترین عنوان وحدت، مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است.

وی گفت: این مقاومت در منطقه ما میان مسلمان و مسیحی تفاوت قائل نیست بلکه عنوان وحدت حقیقی است.

وی همچنین به موضع یکپارچه ارتش، ملت و مقاومت لبنان در خصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی اشاره کرد و این توافق را با اهمیت دانست.

شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود تمام احزاب سیاسی لبنان را به بحث ‌وگفت وگو درخصوص ویژگی های رئیس جمهور آینده این کشور دعوت کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه هیچ کس با به چالش کشیدن دیگران و اقدامات تحریک آمیز نمی تواند به پست ریاست جمهوری لبنان برسد؛ حتی اگر تمام دنیا از او حمایت کند، گفت: ما در لبنان باید به دنبال یافتن اشتراکات باشیم تا یک رئیس جمهور قابل اعتماد انتخاب کنیم که از کشورهای خارجی تبعیت نکند.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان پنجشنبه گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن، جلسه انتخاب رئیس جمهور را به ۲۰ اکتبر (پنجشنبه هفته جاری) موکول کرد. رئیس مجلس لبنان همچنین خواستار تشکیل جلسه برای انتخاب کمیسیون های مجلس در ۱۸ اکتبر ( ۲۶ مهر) شد.

در ۲۹ سپتامبر گذشته (۷ مهر) نیز مجلس لبنان پس از آنکه هیچ نامزدی نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را به دست آورد، نتوانست رئیس جمهور را انتخاب کند. ۱۲۲ نماینده از ۱۲۸ نماینده پارلمان در این رای گیری شرکت کردند که از این تعداد ۶۳ نماینده رای سفید دادند.

در این رای گیری میشل معوض ۳۶ رای و سلیم اده ۱۱ رای به دست آورده و ۱۲ رای هم باطله اعلام شد.

نامزدهای ریاست جمهوری لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری باید رای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس ۱۲۸ نفره را در دور اول رای گیری به دست آورند.

دوره شش ساله ریاست جمهوری فعلی میشل عون ۸۸ ساله، ۳۱ اکتبر به پایان می رسد.

به دلیل اختلافات، نجیب میقاتی نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت از زمان انتخابات پارلمانی که در اواسط ماه مه برگزار شد، نتوانسته دولت خود را تشکیل دهد.

ارسال نظرات