۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۵۲۸

آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای زائران کریمه برگزار شد / برگزیدگان جشنواره تجلیل شدند

آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای زائران کریمه برگزار شد / برگزیدگان جشنواره تجلیل شدند
به همت خانه مطبوعات استان قم آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای زائران کریمه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره زائرین کریمه در قم با حضور اصحاب رسانه و خانواده های آنان برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به همت خانه مطبوعات استان قم آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای زائران کریمه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره زائرین کریمه در قم با حضور اصحاب رسانه و خانواده های آنان در سالن همایش شهید آوینی برگزار شد.

در این مراسم امیرعلی عموزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائرین استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری قم، روح الله امراللهی سخنگوی شورای اسلامی شهر قم و جمعی از برگزیدگان این جشنواره حضور داشتند.

عموزاده مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم با اشاره به رسالت مهم رسانه در تبیین گری وقایع و رخدادها اظهار داشت: اگر واقعه کربلا روایت گری نمی شد، واقعه کربلا و مکتب امام حسین علیه السلام به نسل های آینده نمی رسید و این نشان از اهمیت رسانه و فعالیت های رسانه ای دارد.

وی با اشاره به این که رکن رکین دین اسلام توحید است که بواسطه پیامبر اسلام به ما رسیده است و اگر نبود پیامبر اسلام امروز این دین را در اختیار نداشتیم بیان داشت: رسالت خبرنگاران همان رسالت انبیاء الهی است که وظیفه هدایت‌گری افراد جامعه را برعهده داشته و پیام رسان های جامعه هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نتوانند نقش خود در جامعه را به درستی ایفا کنند، جامعه به اهداف خود و پیشرفت‌های لازم دست نخواهد کرد.

عموزاده بیان داشت: جشنواره‌های رسانه‌ای در راستای افزایش سطح آموزشی و نیز ارتقا کیفی آثار و رقابت سالم بین خبرنگاران برگزار می‌شود تا در رهگذر این گونه جشنواره‌ها بتوانند رسالت‌های خبری خود را بهتر انجام دهند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه چهره‌های جوان در عرصه مطبوعات استان قم ظهور و بروز پیدا کرده که نشان دهنده مولد بودن رسانه‌های قم است و امیدواریم شاهد رویش‌های بیشتری در بین اهالی رسانه باشیم.

نقش رسانه ها در کاهش معضلات اجتماعی

مقیمی  با بیان اینکه زیارت در قم می‌تواند سرمنشا تحولات مختلفی از جمله در عرصه اقتصاد و فرهنگ باشد ابراز داشت: اگر رسانه‌ها به موضوع زیارت و اهمیت آن برای قم به درستی بپردازند شاهد معضلات اجتماعی کمتری نیز خواهیم بود.

مقیمی تاکید کرد: زیارت در کنار خود رونق اقتصاد، کارآفرینی، توجه به خانواده‌ها و تقویت ارتباط معنوی و بسیاری از موضوعات را به همراه دارد و جنبه اجتماعی بودن زیارت می‌تواند برای افراد و جامعه تحول آفرین باشد و رسانه‌ها در حوزه زیارت می‌توانند نقش بسیار مؤثری داشته باشند.

وی عنوان داشت: در دوران کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌ها مشکلات زیادی داشتیم که این شرایط برای بسیاری از حوزه‌ها و کسب و کارها مشکل آفرین بود و فرصت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و زیارت نیز کمرنگ شد و یا به صورت کلی از میان رفت که با بهبود شرایط شاهد رونق دوباره کسب و کارها در شهرها به خصوص شهرهای زیارت مانند قم هستیم.

حمیدرضا جعفرزاده دبیر دومین جشنواره زائران کریمه (س) در این مراسم گفت: دومین دوره جشنواره زائران کریمه (س) از ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ با شرکت ۳۰ رسانه استان و تعدادی از کانال‌ها و صفحات فضای مجازی برگزار شد که طی آن بیش از ۵۰ اثر در بخش خبرنگاران دریافت شد که در بخش خبر آقایان محمد جهانگیریان و حسین حسینی طلب، در بخش گزارش هیفا پردل، رضا علیمحمدی اعظم ربانی به ترتیب رتبه اول تا سوم، در بخش اینفوگرافی مهدی هواسی، در بخش مصاحبه شیما احمدزاده جزو برگزیدگان این جشنواره بودند.

در بخش رسانه‌ها خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و مهر به ترتیب رتبه اول تا سوم، در بخش پایگاه‌های خبری قم پرس، تابناک قم و قم نا رتبه اول تا سوم و در بخش فضای مجازی کانال‌های قم آنلاین، نیروگاه تایمز و خبر فوری قم رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

 

ارسال نظرات