۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۲۹۵
در روز خشم در عربستان رخ داد؛

سرکوب خونین معترضان به حکومت عربستان

خبرگزاری رسا ـ حکومت عربستان سعودی، شهروندانی را که در اعتراض به وضعیت کشور راهپیمایی کرده بودند به خاک و خون کشید.
راهپيمايي روز خشم در عربستان راهپيمايي روز خشم در عربستان سرکوب مردم توسط رژيم آل سعود سرکوب مردم توسط رژيم آل سعود
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی، شهروندان این کشور را که در اعتراض از ظلم و استبداد خاندان آل سعود به ستوه آمده و دیروز را «روز خشم» نامیده بودند و در شهرهای مختلف عربستان خصوصا مناطق شیعه نشین به راهپیمایی مسالمت آمیز پرداخته بودند مورد حمله قرار داده و علاوه بر زخمی کردن حداقل ده ها تن از معترضان، جمع کثیری را که در میان آنان نیز علمای شیعه دیده می شود را بازداشت کردند.

پلیس رژیم سعودی با شلیک گلوله به سمت راهپیمایی کنندگان در شهرهای قطیف، هفوف، الاحساء و عوامیه که شهرهای شیعه نشین هستند ده ها تن از شهروندان را زخمی و جمع کثیری از راهپیمایی کنندگان که شیخ علی الوائلی از علمای برجسته عربستان نیز در میان آنان حضور داشت را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی همچنین سایر شهرهای عربستان را که قیام کرده اند را مورد محاصره قرار داده و تدابیر شدید امنیتی را حاکم ساخته اند.

در حال حاضر نیز نیروهای امنیتی این کشور در شهرهای شیعه نشین منطقه شرقیه حضور بسیار گسترده ای داشته و همه تحرکات این شهرها را مورد کنترل قرار داده است.

گفتنی است تظاهرات شب گذشته در شهر شیعه نشین قطیف عربستان، دو کشته و ده ها مجروح در پی داشت.

وزارت کشور عربستان، شنبه گذشته با ممنوع کردن برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز، نیروهای امنیتی را به برخورد قاطع با راهپیمایی کنندگان دعوت کرده بود.

هیئت علمای بزرگ عربستان نیز برگزاری تظاهرات را حرام و خلاف شرع اعلام کرده بود./980/گ
ارسال نظرات