۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۳۲۷
معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

امروز هیچ کس نمی تواند سد راه مقاومت شود

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم آینده منطقه را در دستان مقاومت دانست و مشکلات پیش آمده در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان را طبیعی توصیف کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در مجمع سید الشهدا(ع) در منطقه هرمل در شرق این کشور با بیان اینکه امروز هیچ کسی نمی تواند سد راه مقاومت گردد و در مسیر‌ آن مانع تراشی کند؛ چرا که مقاومت موانع بزرگ و کوچک را از سر راه خود برداشته است، گفت: حمله علیه مقاومت، نه علیه سلاح آن بلکه علیه طرح، دیدگاه و قدرت مقاومت است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانشان فاقد چنین قدرتی هستند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه پیروزی هم اکنون از آن ماست و در آینده نیز از آن ما خواهد بود، گفت: در هر شرایطی برای رژیم صهیونیستی در منطقه ما جایگاهی وجود نخواهد داشت، بلکه منطقه در دست اهل مقاومت خواهد بود که علی رغم همه جنجال آفرینی ها و فتنه انگیزی ها، پیروز میدان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد با ما زور آزمایی کند، افزود: با این حال، ما قدرتی درآن نمی بینیم که از آن درهراس باشیم، بلکه شاهد تلاش این رژیم برای استوار ساختن پایه های اشغالگری خود هستیم و ما نیز در پی باز گرداندن سرزمین های اشغالی، آزادی و کرامت خود هسیتم و هیچ کس نمی تواند جلوی راه ما قرار گیرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه گذشته تکرار نخواهد شد؛ چراکه مقاومت در زمین ریشه دوانده است و سر به آسمان فرابرده است و نسل های آینده ثمرات آن را خواهند دید، گفت: مقاومت با مزدورانی که ذلت و خواری و ماندن در کنار دشمن را پذیرفتند مبارزه خواهد کرد.

وی با اشاره به مساله تشکیل دولت جدید لبنان، گفت: ما تمام تلاش و کوشش خود را برای تشکیل دولت جدید به کار بسته ایم و به تشکیل دولت جدید، امروز قبل از فردا امید داریم ولی به طور طبیعی در این راستا مشکلات و گره هایی نیز وجود دارد و تاخیر تشکیل این دولت طبیعی است.

شیخ نعیم قاسم با انتقاد از کسانی که از تأخیر در تشکیل دولت جدید گله مند شده اند، ادامه داد: تشکیل دولت وحدت ملی (به رهبری سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان) پنج ماه به طول انجامید؛ بنابراین، آیا دیگران می توانند هرگونه خواستند و طبق میل خود دولت تشکیل دهند ولی ما نمی توانیم چنین کاری کنیم. امیدوارم که با تشکیل دولت جدید، تجربه جدیدی را ارائه دهیم؛ چرا که تجربه های پیشین به آبرو و حیثیت لبنان آسیب وارد ساخته اند و ما در برابر مرحله جدیدی هستیم که کار و تلاش زیادی می طلبد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پایان با اشاره به رویدادهای اخیر در کشورهای عربی، تصریح کرد: مردم در انقلاب های کشورهای عربی حرف خود را زده اند و آمریکا به دنبال سرکوب این انقلاب ها است و مقاومت افتخار حمایت از این انقلاب ها را دارد./981/گ
ارسال نظرات