۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۵۱۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

تبیین جهاد اقتصادی برای مردم از رسالت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی، به نقش حوزه های علمیه و مسؤولان کشوری در تبیین سال جهاد اقتصادی برای مردم ایران اشاره و تأکید کرد: از رسالت های مهم و حساس مسؤولان و حوزه های علمیه تبیین و روشنگری سال جهاد اقتصادی برای مردم کشور است.
سال جهاد اقتصادي
سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که نامگذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی حلقه ای از حلقه های پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، اظهار داشت: سال جهاد اقتصادی حلقه مکمل و تقویت کننده اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف و کار مضاعف است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «صنعت موتور محرک کشور است»، اشاره و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشوری در بحث صنعت باید تدابیر ویژه و کارآمدی را برای ایجاد اشتغال ویژه جوانان و کاهش نرخ بیکاری بیاندیشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وابسته نبودن اقتصاد این نظام به اقتصاد لیبرالیستی است، ابراز داشت: اقتصادی که به دیگر اقتصادهای منحرف و ضربه دیده وابسته نباشد می تواند در بحث خودکفایی و رشد توسعه از دیگر اقتصاد های موجود در جهان پیشی بگیرد؛ از این رو جمهوری اسلامی ایران از این قاعده مستثنی نیست و با پایه قرار دادن اقتصاد اسلامی در امور اقتصادی در حال شکوفایی و تحول است.

وی جهاد اقتصادی را تحول و حرکتی جهادگونه در تمامی عرصه های دینی، فرهنگی و سیاسی دانست و تصریح کرد: جهاد اقتصادی یعنی طی کردن قله های بزرگ و وسیع پیشرفت با همدلی و یک رنگی مسؤولان و آحاد مردم جامعه است؛ از این رو جهاد اقتصادی فقط مختص جهاد در امور اقتصادی نیست بلکه تلاش و انجام حرکتی جهاد گونه در تمامی عرصه ها است.

حسینی با بیان این که خروجی تمامی فعالیت هایی که در کشور صورت می پذیرد باید از فیلتر جهاد اقتصادی عبور کند، بیان داشت: همه فعالیت های مملکتی باید برپایه جهاد اقتصادی باشند و جهاد اقتصادی منظور از پیشرفت پولی و ارزی نیست بلکه به معنی انجام حرکتی جهادی و چهانی برای پیشرفت در تمامی عرصه ها است.

وی به نقش حوزه های علمیه و مسؤولان کشوری در تبیین سال جهاد اقتصادی برای مردم ایران اشاره و تأکید کرد: از رسالت های مهم و حساس مسؤولان و حوزه های علمیه تبیین و روشنگری سال جهاد اقتصادی برای مردم کشور است.

حسینی، اضافه کرد: از دیگاه مقام معظم رهبری نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر برای تبلیغ یک نام بی فایده و مثمر ثمر نمی باشد زمانی از این تبلیغات بهره مند می شویم که همه دستگاه های اجرایی و اداری به آن عمل کرده باشند.

وی با بیان این که یکی از کارهای اصلی روحانیان و مبلغان معزز تبیین دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد جهاد اقتصادی برای مردم است، اذعان داشت: حوزه های علمیه با ارایه راهکار و راه حل در مورد اقتصاد و بیان مبانی اقتصاد اسلامی برای مسؤولان زیربط تا حد زیادی می توانند در شکوفایی اقتصاد ایران تأثیرگذار باشند؛ بنابراین نقش روحانیان و مبلغان در این زمینه بسیار فراتر از سال های قبل می باشد.

نماینده ملت، با تأکید بر این که نامگذاری سال ها از سوی امام خامنه ای حلقه به حلقه با یکدیگر مرتبط می باشند، اظهار داشت: از سال 88 که سال اصلاح الگوی مصرف، سال 89 سال همت مضاعف و کار مضاعف و سال 90 سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده اند زنجیر وار با یکدیگر ارتباط دارند و اگر یکی از این نام در زنجیر پیشرفت و سعادت ایران اسلامی نباشد آبادی و سرافرازی ایران در آن قابل تعریف است؛ از این رو درایت امام خامنه ای در نامگذاری سال ها بسیار مثال زدنی و قابل ستایش است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود به نقش مسؤولان و دولت در ارایه برنامه های خود برای پیشبرد اهداف امام خامنه ای در سال جهاد اقتصادی اشاره و تصریح کرد: مهم ترین وظیفه دولت ارایه برنامه کلی و جامع برای رسیدن به اهداف امام خامنه ای در سال جهاد اقتصادی است که این کار با همدلی و اتحاد مردم و دولت انجام می شود./9461/ت302/ص
ارسال نظرات