۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۴۶۹
معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه:

شکوفایی اقتصادی از اولویت‌های نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهاد اقتصادی»، گفت: طلاب و فضلای غیرایرانی با الهام از الگوی موفق اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، نقش بسیار مؤثری در هدایت فکری و عملی کشورهای خود خواهند داشت.
سال جهاد اقتصادي



حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد حسینی‌تبار، معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهاد اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، واژه جهاد را از آموزه‌های دینی و سیره عملی بزرگان و ائمه معصومین‌(ع) دانست و گفت: تبیین آموزه‌های دین از وظایف اصلی حوزویان است.

وی در ادامه تعیین اولویت‌ها و سیاست‌های کلی نظام را یکی از رسالت‌های مهم رهبر معظم انقلاب برشمرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با اشراف کاملی که بر اوضاع کشور و جهان دارند شکوفایی اقتصادی را از اولویت‌های نظام اسلامی ایران دانسته و با نامگذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی، سیاست‌های راهبردی را در این عرصه تعیین فرموده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌تبار با اشاره به نکات ظریف و قابل تأمل نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، خواستار اهتمام جدی همه دلسوزان نظام اعم از ملت بزرگوار، مسؤولان و حوزویان در این زمینه شد و گفت: بر همه کسانی که به نظام اسلامی ایران تعلق خاطر دارند، واجب است با الهام از این انتخاب شایسته به طور جدی برای تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: علما، حوزویان و مبلغان دین می‌توانند با تبیین وقایع تاریخ اسلام همچون تلاش سخت‌کوشانه حضرت علی‌(ع) در تولید ثروت و حمایت از بردگان و ایتام، ملت مسلمان را در عرصه تولید بسیار فعال کرده و نقشه‌های دشمن را در راستای توقف چرخه اقتصادی کشور، خنثی کنند.

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه خاطرنشان کرد: علما و حوزویان در این عرصه موظفند با حمایت درست و صحیح از دولت و بیان خدمات بسیار ارزشمندی که نظام و کشور در این سال‌ها داشته است، با امیدبخشیدن و استحکام عمومی ایفا نقش کرده و به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، پا به پای دولت، جامه عمل بپوشانند.

وی اظهار داشت: مجموعه عوامل پیش آمده، حکایت از فضای مساعد محیط اقتصادی کشور دارد که با همگرایی و درک صحیح از محیط ملی برای اقتصاد و پرهیز از کارهای شعاری و انجام اقدامات عملی، کشور قطعاً در این عرصه هم موفق خواهد بود.

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه به دورنمایی از اهمیت و جایگاه اقتصاد در یک جامعه پویا اشاره کرد و گفت: ثبات اقتصادی و اجتماعی هر کشور متأثر از اقتصاد آن است؛ از این‌رو خودکفایی و استقلال اقتصادی جامعه اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی، فرمان حضرت امام‌(ره) و توصیه و تأکید همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان این‌که براساس اصلی از قرآن، جامعه وابسته هرگز نمی‌تواند به یک جامعه سالم توحیدی و تأثیرگذار تبدیل شود، تصریح کرد: قرآن کریم از سرمایه و ثروت به عنوان دوام یک جامعه یاد می‌کند؛ این تعابیر نشان می‌دهد که اسلام ثروت و سرمایه را که از طریق مشروع به دست آید و در مسیر سود و منفعت جامعه به کار گرفته شود خیر و برکت می‌داند.

حجت‌الاسلام حسینی‌تبار، عدم برخورداری جامعه از سرمایه مشروع را سبب رکود جامعه و فروپاشی نظام اقتصادی و در نتیجه نابودی جامعه دانست و گفت: موضع اسلام در برابر مال و ثروت منفی نیست و هیچ مخالفتی هم با ثروت ندارد.

وی با بیان این‌که ثروت و سرمایه ابزار کارآمدی برای کسب معنویات و در جهت رشد و تعالی یک جامعه است، بنابراین هرگز نباید تصور شود اسلام فقر را می‌پسندد یا به آن دعوت می‌کند، گفت: اکنون زیرساخت‌های اقتصادی کشور نسبت به گذشته قوی‌تر شده است که اگر این توانایی و اقتدار بالقوه را در حوزه اقتصاد به فعلیت برسانیم، قطعاً در این حوزه هم موفق خواهیم بود.

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش این معاونت در تبیین پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه نیروی محرکه و پشتیبان فکری و نظری جهاد عظیم اقتصادی در بین طلاب و فضلای غیرایرانی است.

وی تصریح کرد: طلاب و فضلای غیرایرانی سفیران عقیدتی و فرهنگی جوامع اسلامی جهان هستند که با الهام از الگوی موفق اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، نقش بسیار مؤثری در هدایت فکری و عملی کشورهای خود خواهند داشت. /920/ت302/ع

ارسال نظرات