۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۱۸۵
آیت‌الله مقتدایی خبر داد:

درخواست مجوز راه‌اندازی بیش از چهل رشته تخصصی در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به درخواست مجوز راه‌اندازی بیش از چهل رشته تخصصی در حوزه علمیه گفت: این درخواست‌ها در شورای گسترش حوزه علمیه بررسی و مجوز آن پس از تصویب اعطا خواهد شد.
آيت‌الله مرتضي مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر تقویت مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: با تقویت مراکز و ساماندهی رشته‌های تخصصی حوزه، شاهد حضور افرادی متخصص در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

وی تقویت مراکز تخصصی را از جهات مختلف ضروری دانست و افزود: تعیین هیأت‌های علمی کاملاً آماده و دعوت از اساتید خبره در مراکز تخصصی، ارتقای سطح علمی و اخلاقی دانش‌پژوهان حوزوی را به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه به برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه و ارتقای رشته‌های تخصصی حوزه اشاره کرد و با بیان این‌که این نشست با هدف ساماندهی به رشته‌ها و مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه برگزار شد، از درخواست مجوز برای راه‌اندازی چهل رشته تخصصی جدید در حوزه علمیه قم خبر داد.

وی یادآور شد: تاکنون حدود بیست مرکز تخصصی در حوزه‌ علمیه تأسیس شده است که پانزده مرکز در قم و پنج مرکز در شهرستان‌های دیگر با 25 رشته تخصصی به فعالیت علمی مشغول هستند و متخصصانی نیز از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که درخواست‌های جدید برای راه‌اندازی مراکز تخصصی در شورای گسترش بررسی و در آینده صادر خواهد شد، تعیین مراحل مقدماتی اعطای مجوز تا راه‌اندازی این رشته‌های تخصصی را ضروری دانست.

وی با اشاره به فواید بسیار زیاد رشته‌های تخصصی حوزه علمیه تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف تفسیر قرآن، فلسفه و مانند آن، فارغ‌التحصیلانی مفسر و متخصص هستند.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه گفت: برخی از این مطالبات در حال طراحی و برخی نیز شروع شده که البته تحقق آن زمان‌بر است و به تدریج باید به مرحله بروز و ظهور برسد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات