۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵۷
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه:

طرح جامع و منشور کامل استادی در جامعه المصطفی العالمیه تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از تدوین طرح جامع و منشور کامل استادی در این مرکز علمی خبر داد.
حجت الاسلام محمدجواد زارعان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در هفدهمین اجلاس سالانه اساتید المصطفی از تدوین طرح جامع و منشور کامل استادی در این نهاد علمی حوزوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به خطرها و آسیب‌های مسیر آموزش و تربیت، منشورهای مختلفی در فضای المصطفی مورد توجه قرار گرفته که تدوین طرح جامع و منشور کامل استادی در المصطفی از آن جمله است.
 
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه با بیان این‌که استاد، محور آموزش و تربیت است، رسالت جامعةالمصطفی را ایجاد فضایی برای رسیدن به دانش و متخلق شدن به تربیت دانست.
 
وی افزود: وظیفه المصطفی به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی، ایجاد فرصتی است تا علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی بدون هیچ انفکاکی بتوانند با دانش آشنا شده و در مقام رشد شخصیتی، متخلق به تربیت شوند.
 
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که تربیت یک عالم عامل در مسیر و کانالی مانند المصطفی و نهادهای حوزوی، نیازمند دو ابزار است، از اسناد، آیین‌نامه و قوانین و همچنین استاد به عنوان دو ابزار لازم در این مسیر نام برد.
 
حجت‌الاسلام زارعان نقش اساسی استاد را در دو بعد علمی و تربیتی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رسیدن به دو بعد علمی و تربیتی در مرحله عمل اتفاق افتاده، اما باید دانست که آرمان‌های المصطفی و حوزه‌های علمیه بالاتر از این دو بُعد است.
 
وی با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس سالانه اساتید المصطفی، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط مسیر آموزش و تربیت و وثیق‌تر کردن این ارتباط، استاد، محور آموزش و تربیت، شعار هفدهمین اجلاس سالانه اساتید است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات